Zmiana firmy na s.c. i wystawianie faktur od nowa

Napisz jakie masz sugestie oraz pytania odnośnie działania programu R2faktury, R2fakturyPRO. Możesz tu także zgłaszać wszelkie błędy, usterki czy nieprawidłowości nieopisane w części FAQ, z którymi spotkałeś się podczas pracy z programem.
peter110
Posty: 3
Rejestracja: sob, 13 czerwca 2009 15:24
Lokalizacja: Kalisz

Zmiana firmy na s.c. i wystawianie faktur od nowa

Post autor: peter110 » sob, 13 czerwca 2009 15:32

Witam wszystkich, mam mały problem od 2 czerwca przekształciłem firmę w s.c. i chciałbym z dniem 2 czerwca [obecnie 13 czerwca :-)]wystawiać już faktury jako nowa firma. Całość dobytku w tym magazynu została przekazana nowej firmie. Zmieniłem dane firmy lecz nie wiem jak wystawić fakturę z nowym nr. [1.], zaznaczę że wydrukowałem remanent na dzień 31.05.09r. Przy próbie wystawienia faktury nadaje mi nr. kolejny w moim przypadku 112. czy Ktoś może mi pomóc.
Awatar użytkownika
Inez
 
Posty: 345
Rejestracja: czw, 21 kwietnia 2005 14:23
Lokalizacja: SYMFONIA sp. z o.o.
Kontakt:

Post autor: Inez » pn, 15 czerwca 2009 15:17

Są 3 możliwości:

1. Zarchiwizować program ze stanem na dzień 31.05.2009r. i zachować archiwum na zasadzie "do wglądu" jako osobną instalację. Następnie w tej instalacji, na której nadal będziesz pracować należałoby zrobić nowy dokument (jeśli używasz więcej niż 1 rodzaju dokumentu i wszystkie mają zacząć nr od początku to odpowiednio powinieneś stworzyć każdy z nich) w Ustawienia -> Definicje dokumentów nadając nieco inną nazwę skróconą oraz w opcjach układu nr należy ustawić by numeracja zaczynała się od nr 1 w roku 2009.

2. Rozszerzyć program do wersji obsługującej do 3 firm, założyć nową firmę, przekopiować pliki: Asort, Asceny, Grupa, Jedn, SWW, Asrodz, Kontrah (ze wszystkimi ich rozszerzeniami) przekopiowując je z katalogu Dane.X do katalogu Dane.Y, gdzie: X - katalog danych firmy starej, Y - katalog danych firmy nowej. Który katalog jest X, a który Y można sprawdzić w Zbiory -> Wybór firmy w kolumnie "@Katalog danych". Następnie wprowadzić tzw. BO stan magazynu.

3. Powinieneś zarchiwizować program ze stanem na dzień 31.05.2009r. i zachować archiwum na zasadzie "do wglądu" jako osobną instalację. Następnie zainstalować na nowo program, z nową licencją i przy zamkniętym programie przekopiować z tego starego programu następujące pliki: Asort, Asceny, Grupa, Jedn, SWW, Asrodz, Kontrah ze wszystkimi ich rozszerzeniami, przekopiowując je z katalogu Dane.X starej firmy do katalogu Dane.X nowej firmy (zazwyczaj jest to katalog Dane.1). Następnie tzw. BO wprowadzić stan magazynu dla każdego z asortymentów. W takim przypadku można nadal pracować na licencji do obsługi 1 firmy.

Bezpieczniejsze i dające większą przejrzystość są rozwiązania 2 i 3, są one jednak nieco dłuższe czasowo w realizacji.
peter110
Posty: 3
Rejestracja: sob, 13 czerwca 2009 15:24
Lokalizacja: Kalisz

Post autor: peter110 » pn, 15 czerwca 2009 19:26

Dziękuję za odpowiedź, myslę że wyboirę opcję 2 tylko pozostanie mi do wpisywania cały magazyn :-( .
Pozdrawiam Serdecznie.
ODPOWIEDZ