Problem z eksportem dokumentów do PDF

Napisz jakie masz sugestie oraz pytania odnośnie działania programu R2faktury, R2fakturyPRO. Możesz tu także zgłaszać wszelkie błędy, usterki czy nieprawidłowości nieopisane w części FAQ, z którymi spotkałeś się podczas pracy z programem.

Moderatorzy: sławek, Mariusz, Moderator

dariobravo
Posty: 4
Rejestracja: czw, 09 stycznia 2014 8:13

Problem z eksportem dokumentów do PDF

Post autor: dariobravo » czw, 09 stycznia 2014 8:20

Witam,
Mam problem z eksportem plików do PDF.

Problem zauważyłem przy dokumentach sprzedaży, po przygotowaniu wydruku i kliknięciu ikonki: eksportuj do pliku w formacie PDF
podaniu ścieżki gdzie ma się zapisać plik i kliknięciu Zapisz, program blokuje się na ok 5s po czym wyświetla się komunikat z błędem o treści:
Nie udało się skopiować PDF do pliku tymczasowego


już w czasie "blokady" programu plik pdf normalnie się zapisuje i wszystko z samym plikiem pdf jest OK, ale komunikat z błędem i sama blokada programu jest dosyć irytująca.

Czy ktoś spotkał się z czymś takim? Jaka może być przyczyna błędu?
Awatar użytkownika
Inez
 
Posty: 345
Rejestracja: czw, 21 kwietnia 2005 14:23
Lokalizacja: SYMFONIA sp. z o.o.
Kontakt:

Post autor: Inez » czw, 09 stycznia 2014 9:27

Jeśli jest to Windows Vista/7/8 to problem może wynikać z braku uprawnień do zapisu w katalogu tymczasowym, zatem należałoby sprawdzić uprawnienia, uruchamiać program poprzez opcję "Uruchom jako administrator". Poza tym, bez względu na wersję systemu, zalecamy przeprowadzenie tzw. oczyszczania dysku.
---------------------------------------------------------------------------------
Zapraszamy do Społeczności Symfonii.
Zachęcamy do dzielenia się wiedzą i zadawania pytań w obszarze migracji z programów linii R2firma.
Krótkie wyjaśnienie czym jest Społeczność i jak z niej korzystać.
dariobravo
Posty: 4
Rejestracja: czw, 09 stycznia 2014 8:13

Post autor: dariobravo » czw, 09 stycznia 2014 12:26

system operacyjny to Windows 7
niestety zarówno uruchomienie jako Administrator jak i oczyszczanie dysku niczego nie poprawiło.

co jeszcze można sprawdzić?
Awatar użytkownika
Inez
 
Posty: 345
Rejestracja: czw, 21 kwietnia 2005 14:23
Lokalizacja: SYMFONIA sp. z o.o.
Kontakt:

Post autor: Inez » czw, 09 stycznia 2014 12:33

Należałoby jeszcze sprawdzić uprawnienia, czyli czy użytkownik może zapisywać pliki w katalogu tymczasowym (niezależnie od programu R2faktury). Można jeszcze spróbować zrobić zapis przy wyłączonym programie antywirusowym (wyłączyć antywirusa -> uruchomić program R2faktury -> zrobić próbny wydruk).
Warto byłoby też sprawdzić jaka to jest wersja programu R2faktury (menu Pomoc -> O programie). Może należałoby program zaktulizować.
---------------------------------------------------------------------------------
Zapraszamy do Społeczności Symfonii.
Zachęcamy do dzielenia się wiedzą i zadawania pytań w obszarze migracji z programów linii R2firma.
Krótkie wyjaśnienie czym jest Społeczność i jak z niej korzystać.
dariobravo
Posty: 4
Rejestracja: czw, 09 stycznia 2014 8:13

Post autor: dariobravo » czw, 23 stycznia 2014 10:23

użytkownik jest administratorem, powinien mieć więc pełne uprawnienia, proszę jednak o informację gdzie znajdę "katalog tymczasowy" o którym mowa.

Wyłączenie antywirusa (ESET) nie pomogło

Wersja programu jest najnowsza: 7.11 z dnia 22.01.2014
Awatar użytkownika
sławek
 
Posty: 735
Rejestracja: pn, 03 marca 2008 11:11
Lokalizacja: SYMFONIA sp. z o.o.
Kontakt:

Post autor: sławek » czw, 23 stycznia 2014 14:33

Administrator systemu Windows z kontrolą konta użytkownika na jakim poziomie? (panel sterownia - konta użytkowników)

Do jakiej lokalizacji program próbuje zapisywać plik? (pulpit? katalogi użytkownika? program files?)

Czy przeprowadzono oczyszczanie dysku C (ze szczególnym uwzględnieniem katalogów tymczasowych)?

Program pracuje w sieci czy dostęp do bazy danych wskazany jest jako (local)\RESET2?
ODPOWIEDZ