Witam
Czy jest możliwość sprawdzania/wyświetlania statystyk np. sprzedaży dla danego pracownika ?? Ogólnie mamy firmę handlową program maxi i 5 użytkowników i fajnie by było sprawdzić, który pracownik jaką marże uzyskuje, jakie robi obroty itp. tak aby wiedzieć kogo nagrodzić lepiej a kogo gorzej Czy jest opcja aby takie statystyki sprawdzić dla poszczególnego pracownika ??
Statystyki pracownicze
Nie ma gotowego zestawienia ale istnieje kilka rozwiązań w zależności od wersji programu.
1. W oknie faktur dodać kolumnę “Wystawił” i “Zysk” (przycisk “Kolumny (Ctrl+F4)”. Następnie np. wyfiltrować po wystawiającym podświetlić dokumenty danego wystawiającego, pokazać tylko podświetlone, zrobić wydruk listy. Można wydruk z wszystkimi wystawiającymi przesłać do excela i podsumować.
Wystawiający uzupełniany jest z użytkownika jeśli na nim uzupełnione są pola z Imieniem i Nazwiskiem.
2. Możemy np. dodać pracowników do biblioteki “Opiekunowie” (Okna – Biblioteki –Opiekunowie). Następnie wystawiając fakturę wybierać opiekuna(pracownika) na zakładce “Inne”. Mając tak przygotowaną bibliotekę na podstawie istniejących zestawień utworzyć własne lub zmodyfikować istniejące dodając do aktywnych kolumnę “Opiekun” i “Zysk” i nałożyć filtr na kolumnę “Opiekun” aby można było robić zestawienie dla danego pracownika(Ustawienia-Definicje zestawień).
3. Najbardziej transparentna jest wersja pro i ma najwięcej możliwości. W wersji pro można skorzystać z opcji współdzielenie definicji przez użytkownika (pracowników). Do układu numeru w definicji dokumentu np. faktury wystarczy dodać parametr $U (Ustawienia – Definicje dokumentów) i dzięki temu korzystać z niezależnego numerowania dokumentów należących do tej samej definicji, ale wystawionych przez różnych użytkowników programu. Wystawiane przez nich dokumenty będą niezależnie numerowane, a w miejsce znaków $U podstawi się symbol użytkownika określony w bibliotece użytkowników. Czyli każdy użytkownik wystawiając fakturę będzie wybierał tę samą definicję o nazwie np. Faktura, ale numer tej faktury będzie nadawany tylko w obrębie faktur wystawionych przez tego użytkownika.
Dzięki tej funkcjonalności będzie można robić zestawienia z wykorzystaniem własnego filtra na definicje dokumentu.
W razie dodatkowych pytań prosimy o bezpośredni kontakt z serwisem pod nr tel.: 713828702.
1. W oknie faktur dodać kolumnę “Wystawił” i “Zysk” (przycisk “Kolumny (Ctrl+F4)”. Następnie np. wyfiltrować po wystawiającym podświetlić dokumenty danego wystawiającego, pokazać tylko podświetlone, zrobić wydruk listy. Można wydruk z wszystkimi wystawiającymi przesłać do excela i podsumować.
Wystawiający uzupełniany jest z użytkownika jeśli na nim uzupełnione są pola z Imieniem i Nazwiskiem.
2. Możemy np. dodać pracowników do biblioteki “Opiekunowie” (Okna – Biblioteki –Opiekunowie). Następnie wystawiając fakturę wybierać opiekuna(pracownika) na zakładce “Inne”. Mając tak przygotowaną bibliotekę na podstawie istniejących zestawień utworzyć własne lub zmodyfikować istniejące dodając do aktywnych kolumnę “Opiekun” i “Zysk” i nałożyć filtr na kolumnę “Opiekun” aby można było robić zestawienie dla danego pracownika(Ustawienia-Definicje zestawień).
3. Najbardziej transparentna jest wersja pro i ma najwięcej możliwości. W wersji pro można skorzystać z opcji współdzielenie definicji przez użytkownika (pracowników). Do układu numeru w definicji dokumentu np. faktury wystarczy dodać parametr $U (Ustawienia – Definicje dokumentów) i dzięki temu korzystać z niezależnego numerowania dokumentów należących do tej samej definicji, ale wystawionych przez różnych użytkowników programu. Wystawiane przez nich dokumenty będą niezależnie numerowane, a w miejsce znaków $U podstawi się symbol użytkownika określony w bibliotece użytkowników. Czyli każdy użytkownik wystawiając fakturę będzie wybierał tę samą definicję o nazwie np. Faktura, ale numer tej faktury będzie nadawany tylko w obrębie faktur wystawionych przez tego użytkownika.
Dzięki tej funkcjonalności będzie można robić zestawienia z wykorzystaniem własnego filtra na definicje dokumentu.
W razie dodatkowych pytań prosimy o bezpośredni kontakt z serwisem pod nr tel.: 713828702.
No właśnie szkoda, że nie tam takiego gotowego modułu, ponieważ jeśli chodzi o pkt.1 to czasami wyświetla wystawiającego czasami nie więc nie jest do adekwatne ;/ jeśli chodzi o pkt.2 to można to wdrożyć ale nie będzie opcji pokazana wstecznych statystyk tylko np. od tej pory dalej bo wcześniej nie dodawaliśmy tej opcji opiekuna. A mamy niestety opcje programu tylko MAXI
Niestety jest większy błąd niż myślałem. Pomimo, że wpisani są pracownicy itp. czyli spełnione są kryteria podane w pkt.1 to po wystawieniu faktury nie wyświetla się nikt w kolumnie wystawiający czy to 1, 2, 3 czy 4 pracownik. Nawet wybierając w kolumnie konkretnego pracownika wyrzuca raptem po 2 max 3 wystawione faktury i to sprzed 2-3 lat.
Na przykładowych danych przy standardowych ustawieniach pole Wystawiający zostaje wypełnione w każdym wystawianym dokumencie. Prawdopodobnie brak wypełnionego pola Wystawiający wynika z indywidualnych ustawień konkretnego programu. Prosimy zatem o bezpośredni kontakt z serwisem pod nr tel. 71/38-28-702, podczas którego opisywana sytuacja zostanie zweryfikowana.