RK
: śr, 03 lutego 2010 8:27
Witam!
Ostatnimi czasy zacząłem sobie prowadzić rejestr raportów kasowych i bankowych.
Natknąłem się przy tym na ciekawy problem. Mianowicie, niektórzy klienci wpłacają mi czasem inne kwoty abonamentów niż wynika z bieżącej faktury i czasem dwie kwoty wpłat z różnych dni pokrywają jedną fakturę. Po wciągnięciu pierwszej wpłaty do raportu kasowego lub bankowego przy kolejnej wpłacie program odrzuca możliwość wpisania brakującej raty za fakturę uzasadniając, że został już wypisany raport w którymś z minionych dni i tyle.
Na razie obchodzę ten problem najzwyczajniej wywalając RK lub RB dotyczący tej faktury, wpisuję kwoty wpłat z odpowiednimi datami i ponownie uzupełniam wpisy w raportach. Wtedy program nie protestuje.
I jeszcze jedno pytanie. W jaki sposób najlepiej wpisywać nadpłaty jak np w styczniu wyszła faktura na 50zł a klient wpłacił 150? Na razie do faktury wpisuję wartość zgodną do jej pokrycia, w RK lub RB wciągam ją z automatu i dopisuję ręcznie dodatkową kwotę. Dostaję komunikat o zaliczeniu wpłaty na poczet kolejnych faktur. Po wystawieniu kolejnej faktury wprowadzam od razu do niej dane z poprzedniej wpłaty, wchodzę do RK/RB i... otrzymuje kolejny nowy wpływ podbijający wynik raportu, a który powinien się rozliczyć z poprzedniego wpisu nie zmieniając w żaden sposób kwoty wpływów gdyż wpływ już nastąpił i został zaraportowany. Tak to powinno działać czy coś mi umyka? Na razie po wprowadzeniu wartości wchodzę do poprzedniego raportu i wywalam część lub całość nadpłaty ręcznie.
Pozdrawiam
Ostatnimi czasy zacząłem sobie prowadzić rejestr raportów kasowych i bankowych.
Natknąłem się przy tym na ciekawy problem. Mianowicie, niektórzy klienci wpłacają mi czasem inne kwoty abonamentów niż wynika z bieżącej faktury i czasem dwie kwoty wpłat z różnych dni pokrywają jedną fakturę. Po wciągnięciu pierwszej wpłaty do raportu kasowego lub bankowego przy kolejnej wpłacie program odrzuca możliwość wpisania brakującej raty za fakturę uzasadniając, że został już wypisany raport w którymś z minionych dni i tyle.
Na razie obchodzę ten problem najzwyczajniej wywalając RK lub RB dotyczący tej faktury, wpisuję kwoty wpłat z odpowiednimi datami i ponownie uzupełniam wpisy w raportach. Wtedy program nie protestuje.
I jeszcze jedno pytanie. W jaki sposób najlepiej wpisywać nadpłaty jak np w styczniu wyszła faktura na 50zł a klient wpłacił 150? Na razie do faktury wpisuję wartość zgodną do jej pokrycia, w RK lub RB wciągam ją z automatu i dopisuję ręcznie dodatkową kwotę. Dostaję komunikat o zaliczeniu wpłaty na poczet kolejnych faktur. Po wystawieniu kolejnej faktury wprowadzam od razu do niej dane z poprzedniej wpłaty, wchodzę do RK/RB i... otrzymuje kolejny nowy wpływ podbijający wynik raportu, a który powinien się rozliczyć z poprzedniego wpisu nie zmieniając w żaden sposób kwoty wpływów gdyż wpływ już nastąpił i został zaraportowany. Tak to powinno działać czy coś mi umyka? Na razie po wprowadzeniu wartości wchodzę do poprzedniego raportu i wywalam część lub całość nadpłaty ręcznie.
Pozdrawiam