(Zbiory->Wybór firmy->zakładka Pozycja->zakładka Parametry->rubryka "Składka wypadkowa ZUS")

Jeśli w danych firmy wysokość składki wypadkowej nie jest określona, to dopiero wtedy program pobiera procent składki wypadkowej z ogólnych parametrów naliczania (Ustawienia->Parametry naliczania->zakładka Pozycja->zakładka Składki ZUS).
Jest to podyktowane tym, że w przypadku Biur Rachunkowych rozliczających wiele firm, każda z tych rozliczanych firm ma własną wysokość składki wypadkowej i należy je rozgraniczyć.
Natomiast w parametrach naliczania wysokość składki wypadkowej jest określona w wysokości domyślnej (od 01.04.2010 r. do 31.03.2011 r. 1,67%). Można ją zmienić, jednak należy pamiętać, że wartość ta będzie wspólna dla wszystkich rozliczanych firm. Tak więc wpisywanie procentu składki wypadkowej w parametrach naliczania jest zasadne tylko w przypadku rozliczania jednej firmy (ewentualnie w przypadku wielu firm, mających tę samą wysokość składki wypadkowej).