Dzień dobry,
stosujemy podpis CENCERT (enigmap11.dll). Po wskazaniu sterownika i testach w ustawieniach dostajemy komunikat 'Sterownik nie działa'.
Wskazanie wersji 64bit pokazuje komunikat 'PKCS#11 provider DLL couldn not be found or loaded (error code is 193)', więc to nie jest poprawna biblioteka.
Nadmienimy, iż w innych programach tenże podpis działa i funkcjonuje poprawnie (m.in. płatnik ZUS), więc to na pewno tez nie instalacja i wymogi komputera.
Uruchamiamy program w trybie administracyjnym (z pełnymi uprawnieniami), miejsce na dysku jest, system Win10Pro, procesor i5, 16GB RAM.
Na innym komputerze z instalacją R2Płatnika PRZED aktualizacjami (abonament do 31.07.2023) tenże sam sterownik działa OK.
Jakieś pomysły co jest przyczyną? Co można jeszcze ustawić?
Biuro Rachunkowe
Błąd sterownika do podpisu elektronicznego
- PrzemysławP
- Posty: 22
- Rejestracja: wt, 26 kwietnia 2022 8:17
Re: Błąd sterownika do podpisu elektronicznego
Dzień dobry,
W R2Płatnik proszę stosować sterowniki 32bit.
Problem może być wywołany przez brak uprawnień administratora Windows. Proszę na ikonie R2Płatnik wcisnąć Prawy przycisk myszy -> właściwości -> zgodność -> zaznaczyć "uruchom jako administrator".
Po zaznaczeniu tego, proszę ponownie przetestować sterownik.
W R2Płatnik proszę stosować sterowniki 32bit.
Problem może być wywołany przez brak uprawnień administratora Windows. Proszę na ikonie R2Płatnik wcisnąć Prawy przycisk myszy -> właściwości -> zgodność -> zaznaczyć "uruchom jako administrator".
Po zaznaczeniu tego, proszę ponownie przetestować sterownik.
Re: Błąd sterownika do podpisu elektronicznego
Sterownik 32, czy 64-bit - żaden nie działa. Program jest zawsze uruchamiany w trybie a uprawnieniami administracyjnymi na koncie z takimiż samymi uprawnieniami. I nadal nie działa. Czy jest jeszcze jakieś ustawienie?
Pozdrawiam
Pozdrawiam
Re: Błąd sterownika do podpisu elektronicznego
Dzień dobry,
przy automatycznym wyszukiwaniu z pozycji Sprawdzania sterowników podpisu elektroniczny program znajduje tylko jeden plik dll?
Proszę dzwonić na serwis. W taki sposób najłatwiej załatwimy sprawę podpisu. Połączenie zdalne z konsultantem może pomóc.
Należałoby również przejrzeć magazyn certyfikatów w Windowsie, czy na pewno mamy tylko najnowszą wersję dll z podpisem.
przy automatycznym wyszukiwaniu z pozycji Sprawdzania sterowników podpisu elektroniczny program znajduje tylko jeden plik dll?
Proszę dzwonić na serwis. W taki sposób najłatwiej załatwimy sprawę podpisu. Połączenie zdalne z konsultantem może pomóc.
Należałoby również przejrzeć magazyn certyfikatów w Windowsie, czy na pewno mamy tylko najnowszą wersję dll z podpisem.