Błąd wyliczania wynagrodzenia

Napisz jakie masz sugestie oraz pytania odnośnie działania programów R2płatnik, R2płatnikPRO, R2płatnikSBO. Możesz tu także zgłaszać wszelkie błędy, usterki czy nieprawidłowości nieopisane w części FAQ, z którymi spotkałeś się podczas pracy z programami.
Gonia
Posty: 29
Rejestracja: wt, 10 stycznia 2012 17:04

Błąd wyliczania wynagrodzenia

Post autor: Gonia » wt, 31 stycznia 2012 20:21

Co aktualizacja, to jedno jest poprawione, a inne jest ... "popsute"

1. Program źle nalicza wartość wyliczoną wynagrodzenia
Pracownik - wynagrodzenie brutto 1.700 zł, 4 dni zwolnienia (wynagrodzenie chorobowe wyliczone jest prawidłowo 156,48 zł)
Jako wartość zadana jest 1700, a wartość wyliczona 1.133,33 zł.

Doszłam gdzie jest błąd, ale nie mam możliwości go poprawić:
W oknie Wyliczenie składnika [płaca zasadnicza] jest wstawione 10 dni chorobowego a nie 4 jak jest wykazane w karcie zasiłkowej.

2. Pracownik po 3-miesięcznym chorobowym wrócił w pełni sił do pracy
Program W OGÓLE nie nalicza mu wynagrodzenia (Karta pracy jest prawidłowo wypełniona)

W oknie Pozycje listy/Pozycja/Dni pracy ma wykazane:
Nominalne dni pracy 21
Dni pracy 20 (suma 20)
Dni chorobowe 1 (dni pracy, 1 dni wolne, suma 2)
Pod spodem zaznaczone innym kolorem DNI CHOROBOWE 63 (suma)

W oknie Wyliczenie składnika [płaca zasadnicza] jest wpisane 63 dni chorobowego.

Program dodaje dni chorobowe z poprzednich, rozliczonych już miesięcy
Awatar użytkownika
Monika
 
Posty: 477
Rejestracja: pt, 16 listopada 2007 8:24
Lokalizacja: SYMFONIA sp. z o.o.
Kontakt:

Post autor: Monika » śr, 01 lutego 2012 11:04

No i tu się Gonia niestety mylisz. Nie jest to błąd programu. Skoro na listę wskoczyły ci zwolnienia lekarskie z poprzednich miesięcy to znaczy że nie zostały one jeszcze rozliczone . A jeśli nie chcesz ich w tym miesiącu rozliczać to należałoby wejść do tych zwolnień i zaznaczyć "Nie pomniejszaj składników na kolejnej liście".
Zanim zacznie się rzucać oskarżenia może warto zapoznać się z działaniem programu i instrukcją obsługi :)
Gonia
Posty: 29
Rejestracja: wt, 10 stycznia 2012 17:04

Post autor: Gonia » śr, 01 lutego 2012 13:36

W obu opisanych przeze mnie sytuacjach był wypłacany zasiłek chorobowy przez ZUS, więc nie było nic naliczane przez pracodawcę.
W pierwszym program dodał dni chorobowe od miesiąca listopada (pracownikowi ZUS wypłacał zasiłek od października) w drugim doliczył z grudnia.

W poniedziałek chciałam sprawdzić jakie pracownik (pierwszy przypadek) otrzyma wynagrodzenie i wówczas było prawidłowo wyliczone, wczoraj, po wgraniu aktualizacji i ponownym wyliczeniu wszystkich pracowników okazało się, że naliczone wynagrodzenie jest błędne.

Oczywiście, nie znam wszystkich funkcji działania programu, jak osoby, które pracują w Reset2, ale mam ten program od kilku lat i taka sytuacja była dla mnie ogromnym zaskoczeniem.
ODPOWIEDZ