Strona 1 z 1

Podpis elektroniczny - e-deklaracje

: śr, 30 stycznia 2013 11:55
autor: JuRa
Mam problem z podpisaniem Deklaracji podpisem elektronicznym. Pomimo ustawienia prawidłowej ścieżki certyfikatu i podłączeniu karty do komputera, przy próbie wyboru certyfikatu pojawia się komunikat "Przed naciśnięciem OK upewnij się, czy karta z certyfikatem jest podłączona do komputera". Karta jest podłączona, więc gdzie tkwi błąd?

: czw, 31 stycznia 2013 10:47
autor: Monika
Proszę spróbować wygenerować na nowo dokumenty w dzienniku i wyciągnąć i włożyć jeszcze raz kartę. Jeśli problem dalej będzie występował proszę o kontakt telefoniczny z serwisem.

: pt, 01 lutego 2013 15:37
autor: krolmacius1
Mam ten sam problem i chyba będę musiał skontaktować się z serwisem bo nic innego mi nie pomaga.

: pt, 01 lutego 2013 16:29
autor: bs
Przed przystąpieniem do wysłania e-deklaracji należy upewnić się, czy na komputerze zostało zainstalowane całe niezbędne oprogramowanie służące do obsługi czytnika kart kryptograficznych.
R2płatnik wymaga, aby na dysku znajdował się tzw. sterownik karty, umożliwiający dostęp do znajdującego się na niej certyfikatu. Najprawdopodobniej jest to plik o nazwie CCPkiP11.dll (dla kart z firm KIR oraz Sigillum PCCE) lub cryptoCertumPKCS11.dll albo cryptoCertum3PKCS.dll (dla kart z firmy Certum Unizeto).
Te pliki najszybciej znajdziemy w folderze programu (np Cryptotech, PWPW itp) do obsługi karty na dysku C w Program files lub Program files (x86)

Ścieżka do tego sterownika określana jest w menu Ustawienia - Środowisko na zakładce Inne.
Ponadto, wymagane jest również, aby w systemie operacyjnym był zainstalowany prawidłowo skonfigurowany, mający dostęp do internetu program Internet Explorer.

Po wybraniu pliku dla pewności dobrze jest ponownie uruchomić R2płatnika.

: wt, 05 lutego 2013 15:21
autor: JuRa
Czy Internet Explorer musi być domyślna przeglądarką?

: wt, 05 lutego 2013 15:53
autor: bs
nie, nie musi być domyślną przeglądarką

: wt, 12 lutego 2013 8:20
autor: AnnaWie
Mam podobny problem - oprogramowanie zostało zainstalowane, wskazana odpowiednia ścieżka do certyfikatu i nie działa.
Wybierając certyfikat pojawia się komunikat :Przed nacisnieciem OK upewnij się ...." a nastepnie :
"Nie znaleziono punktu wyjścia procedury ?g_nullNameValuePairs@CryptoPP@@ ....."
Prosze o pomoc w rozwiązaniu problemu

: wt, 12 lutego 2013 8:33
autor: bs
prawdopodobnie nie ta biblioteka... (proszę napisać jaka została wskazana)

: śr, 13 lutego 2013 7:30
autor: AnnaWie
Tak, wskazana została nieodpowiednia ścieżka. Teraz jest dobrze. dziękuję za pomoc.

: śr, 13 lutego 2013 9:37
autor: JuRa
U mnie dalej nie działa. Ścieżka, którą wskazałam to:
"C:\Program Files\CryptoTech\CryptoCard Suite\CCPkiP11.dll"

: śr, 13 lutego 2013 9:40
autor: JuRa
Znalazłam inną ścieżkę i teraz działa.

podpis elektroniczny

: pn, 27 sierpnia 2018 14:54
autor: miki789
U mnie standardowo podpisuje się w firmie faktury podpisem elektronicznym, a dzięki temu zdecydowanie wzrosła odpowiedzialność. Podpis elektroniczny wymusza w dużym stopniu dbałość o szczegóły i udoskonalenie kontaktów biznesowych. Podejrzewam, że dzięki temu mamy więcej zleceń nawet od poważnych klientów korporacyjnych. Jeżeli chodzi we wdrożenie to regularnie współpracujemy z netvet.pl. Mają pakiety wdrożenia podpisu elektronicznego dopasowane chyba do dowolnej firmy i konfigurują chyba każde oprogramowanie księgowe, więc to spory plus, jak jesteś zainteresowany.