Strona 1 z 1

2 listy płac

: śr, 02 października 2013 16:07
autor: wawilka
witam,

Mam w tym miesiacu do zrobienia 2 listy płac. Jedna z wynagrodzneiem chorobowym (pracownik pracowal tylko do 1.10 i w tym dniu byłna L4), druga to ekwiwalent za niewykorzystany urlop. Wynagrodzenie chorobowe brutto nie przekroczy 100 zł, natomiast ekwiwalent za niewykorzystany urlop osiagnie kwote 700 zł. Przy chorobowym nie wylicza mi juz podatku, natomiast skl. zdrowotna wYlicza, ale przy ostatecznym wyliczeniu listy płac z chorobowym jest ona pominieta (niskie wynagrodzenie). Natomiast doliczona jest przy drugiej licie plac z ekwiwalentem. Czy tak powinno byc w programie?

Re: 2 listy płac

: czw, 03 października 2013 9:54
autor: NA
W programie powinno być tak, aby było to zgodne z obowiązującymi zasadami wyliczania -> przepisy. Składka zdrowotna jest ograniczana do wysokości podatku danej listy płac. Jeśli podatek wynosi 0, to składka ta również wynosi 0. Jeżeli pojawia się kolejna lista płac, to składka zdrowotna wyliczana jest na niej z uwzględnieniem podatku i składek zdrowotnych z listy wcześniejszej. Na tej drugiej liście (ekwiwalentu) można (zaraz po przeliczeniu przyciskiem "przelicz") kliknąć dwukrotnie na literę "i" znajdującą się po prawej stronie wartości wyliczonej pola "składka zdrow.". Znajduje się tam objaśnienie do wyliczeń. Dodatkowe informacje pod przyciskiem "F1" w tym oknie objaśnienia.