Strona 1 z 1

godziny pracy w rachunku do umowy zlecenia

: wt, 21 marca 2017 8:48
autor: Justina
Czy przewidujecie Państwo możliwość wprowadzenia do rachunku do umowy zlecenia pozycji, która będzie zawierała ilość godzin wykonywania zlecenia?
Mam umowy zlecenia ze stawką godzinową i rozliczając miesiąc musze wpisywać ilość godzin. Gdyby przenosiły się do rachunku widać byłoby od razu jaka jest stawka godzinowa.

: czw, 23 marca 2017 10:04
autor: Renata
Programiści umieścili w kodzie programu tag #IloscGodzin#.
Aby przechwycić do rachunku ilość godzin wykonywania zlecenia, należy utworzyć w Ustawienia -> Makiety dokumentów kopię systemowej makiety Rachunek do umowy zlecenia (by stworzyć własny szablon rachunku), a następnie umieścić w jego treści (zakładka Źródło) w/w tag (prawy przycisk myszy w wybranym miejscu rachunku -> Wstaw dane -> Inne (na samym dole) -> #Ilość godzin#).

Więcej informacji znajdą Państwo w instrukcji pod klawiszem F1. W przypadku trudności, sporządzenie własnej makiety dokumentu można także zlecić (w ramach usług odpłatnych) do wykonania w serwisie (tel. 71/38-28-702).

Pozdrawiam.

: pt, 24 marca 2017 13:47
autor: Justina
Zrobiłam wszystko zgodnie z instrukcją i na rachunku pojawia się tylko <0:00>.

:(

: pt, 24 marca 2017 14:23
autor: Renata
Najpierw proszę uaktualnić rejestr godzin.

Pozdrawiam.

: pn, 27 marca 2017 8:20
autor: Justina
Cóż...
uaktualniam rejestr godzin, widzę, że coś się dzieje, a potem jak przechodzę do wydruku "umowa zlecenie-rejestr godzin" widzę przepiękne zestawienie ale tylko z datami, bez godzin. Zaznaczę, że by zleceniobiorcach mam włączoną możliwość uzupełnienia miesięcznej karty czasu pracy. Z tego też powodu przypuszczałam, że godziny z karty pracy przeniesione zostaną do rejestru godzin, a z rejestru na rachunek do umowy zlecenia.
Czy w związku z powyższym mogę prosić o kompleksowe pokierowanie mnie (i zapewne innych forumowiczów), tak by efektem końcowym była ilość godzin na rachunku?

: pn, 27 marca 2017 9:27
autor: AB
Proszę sprawdzić, czy jest wprowadzona minimalna stawka godzinowa - Ustawienia - Parametry naliczania - zakładka Wynagrodzenia.

: pn, 27 marca 2017 11:57
autor: Renata
Karta pracy dla zleceniobiorców (dostępna po zaznaczeniu w Aktualnym Zatrudnieniu opcji "Włącz KP dla um.cywiln.") nie jest powiązana w żaden sposób z rejestrem godzin. To jest dawna funkcjonalność, zanim weszły przepisy o minimalnej stawce godzinowej zleceniobiorców. Została kiedyś dobudowana na prośbę Klientów, którzy potrzebowali ewidencjonować czas pracy zleceniobiorców - aczkolwiek przy zleceniobiorcach w zasadzie nie ma czegoś takiego jak pojęcie czasu pracy i jest dość ryzykowne - budzi podejrzenia w razie kontroli PIP, że tak naprawdę umowa zlecenia nosi znamiona zatrudnienia na podstawie umowy o pracę.

Reasumując: godziny wpisane do (włączonej) karty pracy dla zleceniobiorców nie przenoszą się do rejestru godzin (a przynajmniej na dzień dzisiejszy nie ma takiego rozwiązania w programie).

Proszę jeszcze sprawdzić, czy w Ustawienia -> Parametry naliczania -> zakładka Pozycja -> zakładka Wynagrodzenia, ma Pani uzupełnioną minimalną stawkę godzinową dla zleceniobiorcy (13 zł w 2017 roku).

Aby uaktualnić rejestr godzin:
- w przypadku umowy zlecenia wg kwoty - klikamy (z poziomu zakładki Lista) na kwocie umowy zlecenia prawym przyciskiem myszy -> Uaktualnij rejestr godzin,
- w przypadku umowy zlecenia wg stawki - najpierw wypłacamy kwotę z tego tytułu na liście płac, a dopiero później klikamy (z poziomu zakładki Pozycja) na wypłaconej kwocie umowy zlecenia (w tabelce na dole) prawym przyciskiem myszy -> Uaktualnij rejestr godzin.

: pn, 27 marca 2017 12:31
autor: Justina
Pani Renato dziękuję za wyczerpującą instrukcję. Teraz wszystko gra i buczy :D

: pn, 27 marca 2017 12:44
autor: Renata
Pozdrawiam :).