Dzień dobry,
1)
oprócz komunikatu o błędzie 401, powinna się również pokazać informacja, z jakiego powodu bramka Ministerstwa Finansów odrzuciła dokument. Aby wyświetlić bardziej rozbudowaną informację, proszę nacisnąć przycisk "Pobierz potwierdzenie". Przykładowo, jeżeli elementem odrzucanym będzie <PL>, to znaczy, że u obcokrajowca jest niepoprawnie uzupełniony adres (w IFT oczekiwany jest adres zagraniczny, a nie ten polski).
Generalnie, komunikaty są generowane przez bramkę MF (nie są to komunikaty zwrotne producenta R2Płatnika), tak więc w przypadku odrzucenia dokumentu jedynym rozwiązaniem jest przeanalizowanie treści komunikatu, jaki element powoduje negatywną weryfikację dokumentu.
W Internecie znajdzie Pani różne poradniki nt kodów błędów przy wysyłce e-deklaracji, np. tutaj:
http://e-deklaracje.info.pl/bledy-w-wysylce-deklaracji/
2)
aby pobrać UPO, dokument najpierw musi zostać pozytywnie zweryfikowany przez bramkę MF i otrzymać kod 200. Nie ma więc możliwości, aby dokument najpierw dotarł do bramki, został pozytywnie zweryfikowany, otrzymał kod 200 ("Przetwarzanie dokumentu zakończone poprawnie, pobierz UPO") i zostało do niego pobrane potwierdzenie - a później, żeby ten sam dokument został wysłany jeszcze raz i otrzymał inny status (401 w miejsce 200).
Pozdrawiam.