Strona 1 z 1
Limit zatrudnienia pracowników
: czw, 05 kwietnia 2018 8:53
autor: cukrownik
Witam, pomimo zakończenia umowy zlecenie w miesiącu marcu w kwietniu limit liczby pracowników nie zmniejszył się. Blokuje mi to zawarcie kolejnej miesięcznej umowy zlecenie. Czy trzeba coś jeszcze dodatkowo ustawić aby program zaktualizował sobie liczbę osób zatrudnionych?
: czw, 05 kwietnia 2018 15:36
autor: Renata
Proszę sprawdzić w Pomoc -> Licencja datę ważności abonamentu. Od tej daty program sprawdza "na osi czasu" rok czasu wstecz, dzień po dniu, czy umów było nie więcej niż przewiduje Państwa abonament na ten rok.
Proszę więc uważać na sytuacje, gdy np. w tym samym dniu zwalnia się 5 osób i przyjmuje 5 nowych osób. Z punktu widzenia programu w tym dniu jest aktywnych 10 umów (a nie 5). I nie zmienia sytuacji fakt, że następnego dnia fizycznie jest już tylko 5 osób.
Aby sprawdzić, ile program widzi trwających w danym dniu umów, proszę kliknąć prawym przyciskiem myszy na dowolnym pracowniku i wybrać opcję "Stan zatrudnienia".
Generalnie nie trzeba wykonywać dodatkowych czynności, aby program zaktualizował sobie liczbę widzianych przez siebie umów (czyli np. nie trzeba ich przenosić do historii zatrudnienia). Istotne są po prostu daty w umowach. W ostateczności można (po zrobieniu kopii bezpieczeństwa!) w oknie z Pracownikami użyć spod prawego przycisku myszy opcji "Uaktualnij dane" -> zaznaczyć Daty zatrudnienia - > OK.
Być może mają Państwo w programie wprowadzoną np. umowę zlecenia, która została już do końca wypłacona, ale nie ma w niej uzupełnionej daty zakończenia. Przez to system widzi ją jako umowę trwającą, tak jakby na czas nieokreślony. W takim przypadku wystarczyłoby jedynie uzupełnić datę zakończenia umowy.
Pozdrawiam.