Strona 1 z 1

obniżenie etatu a podstawy do chorobowego

: wt, 10 maja 2022 10:58
autor: KAROLINA FISAHN
Witam,

Po obniżeniu etatu dla pracowników objętych porozumieniem zawartym z pracownikami z powodu COVID-19, program przelicza podstawy do chorobowego nawet dla tych pracowników, którzy mają ciągłe zwolnienie np. od 3 miesięcy. Dlaczego. I co należy zrobi aby to wyeliminować?

Re: obniżenie etatu a podstawy do chorobowego

: wt, 10 maja 2022 11:52
autor: michalS
Dzień dobry,

w zmianach warunków umów o pracę gdzie nastąpiło obniżenie etatu, należy zaznaczyć "Obniżenie etatu tarcza Covid19" na zakładce Pozycja>Inne. Po zaznaczeniu, program nie będzie na nowo przeliczał podstawy chorobowego dla zwolnień wprowadzonych od momentu zmiany etatu.

Re: obniżenie etatu a podstawy do chorobowego

: śr, 11 maja 2022 8:31
autor: KAROLINA FISAHN
Witam,
niestety problem jest nadal.Zmiana umowy wykonana zgodnie z przekazaną instrukcją. Ponadto w karcie zasiłkowej w zakładce "podstawa wymiaru zasiłku" widnieje zaznaczona automatycznie opcja "kontynuacja poprzedniego zasiłku", oraz wprowadzono kod "A" w okresach zwolnienia. Przy wprowadzaniu zwolnienia do karty zasiłkowej jeszcze przed zatwierdzeniem pojawia się komunikat "podstawa tylko z miesiąca wypłaty" no i niestety zasiłek jest źle wyliczony.

Re: obniżenie etatu a podstawy do chorobowego

: śr, 11 maja 2022 10:37
autor: michalS
Dzień dobry,

jeżeli nadal występuje problem, sugeruję kontakt z serwisem i połączenie zdalne aby ustalić przyczynę.

Pozdrawiam

Re: obniżenie etatu a podstawy do chorobowego

: śr, 18 maja 2022 7:20
autor: KAROLINA FISAHN
Dzień dobry,
interesuje mnie po co kontakt z serwisem. Zasada ta dotyczy nie tylko okresu "covid-19", zatem obliczanie chorobowego powinno odbywać się prawidłowo niezależnie od covidu. Wynika to wprost z przepisów ustawy zasiłkowej.
Wcześniej nie było problemu z przeliczaniem chorobowego po zmianie etatu.

Re: obniżenie etatu a podstawy do chorobowego

: śr, 18 maja 2022 15:46
autor: michalS
Dzień dobry,

sprawdziliśmy po naszej stronie to ustawienie i sytuacja opisana przez Panią nie występuje, stąd sugestia o połączenie zdalne aby sprawdzić na Pani bazie danych.

Pozdrawiam