Import Z-3

Napisz jakie masz sugestie oraz pytania odnośnie działania programów R2płatnik, R2płatnikPRO, R2płatnikSBO. Możesz tu także zgłaszać wszelkie błędy, usterki czy nieprawidłowości nieopisane w części FAQ, z którymi spotkałeś się podczas pracy z programami.
ZDP
Posty: 43
Rejestracja: śr, 23 września 2020 17:39

Import Z-3

Post autor: ZDP » pt, 16 września 2022 16:41

Przy próbie importu Z-3 z programu do PUE pojawia się komunikat

Dane z roli nie zgadzają się z danymi wnioskodawcy z dokumentu

Co może być powodem?
Awatar użytkownika
NA
 
Posty: 567
Rejestracja: wt, 17 sierpnia 2010 9:57
Lokalizacja: SYMFONIA sp. z o.o.
Kontakt:

Re: Import Z-3

Post autor: NA » pn, 26 września 2022 11:24

Prawdopodobnie różnice w tym jak dane są wprowadzone na PUE w stosunku do tego jakie występują w wyeksportowanym pliku. Niestety pozostaje otworzyć zapisany plik w np. notatniku i porównać widniejące tam dane z tymi, które znajdują się w PUE.
Greg81
Posty: 11
Rejestracja: wt, 03 kwietnia 2018 13:58

Re: Import Z-3

Post autor: Greg81 » pt, 04 listopada 2022 15:50

Czy znowu ZUS coś zmienił i nikogo o tym nie poinformował? W 3 firmach próbowałem zrobić import Z-3 do PUE ZUS i cały czas ten sam komunikat: Dane z roli nie zgadzają się z danymi wnioskodawcy z dokumentu.
Dane zweryfikowane pomiędzy PUE ZUS i R2Płatnikiem, jak również bezpośrednio z plikiem xml. Wersja aktualizacji R2Płatnik 10.00.84 z dnia 26-10-2022 godz. 8:49:56.

Pod koniec września wysyłałem Z-3 i po drobnej poprawce w pliku xml udało się zaimportować. Poprawka związana była z tym, że R2Płatnik, generując plik xml, nie zmienia u mnie na duże litery nazwiska w polu wnio:DaneIdentyfikacyjnePlatnika -> wnio:Nazwisko>Kowalski</wnio:Nazwisko). Teraz, u tego samego Płatnika, nawet po poprawce, nie da się zaimportować Z-3 na PUE ZUS.
Coś wiadomo na ten temat?
czugala
Posty: 70
Rejestracja: pt, 22 kwietnia 2005 14:27
Kontakt:

Re: Import Z-3

Post autor: czugala » wt, 08 listopada 2022 11:51

ZUS ciągle coś zmienia w formularzach a Symfonia nie nadąża :cry:
Awatar użytkownika
NA
 
Posty: 567
Rejestracja: wt, 17 sierpnia 2010 9:57
Lokalizacja: SYMFONIA sp. z o.o.
Kontakt:

Re: Import Z-3

Post autor: NA » śr, 09 listopada 2022 12:22

Dzisiaj opublikowana została aktualizacja z kolejnymi modyfikacjami w zakresie generowania Z-3 (na razie jest to do pobrania jedynie w trybie diagnostycznym włączanym w menu ustawienia/środowisko/zakładka zaawansowane). Z uzyskanych informacji wynika, że skutecznie dokonano importu na PUE Z-3 z tej wersji.
czugala
Posty: 70
Rejestracja: pt, 22 kwietnia 2005 14:27
Kontakt:

Re: Import Z-3

Post autor: czugala » śr, 09 listopada 2022 14:29

Przydałoby się aby jeszcze z automatu były zmieniane na wersaliki <wnio:Nazwisko> w danych <wnio:DaneIdentyfikacyjnePlatnika>
Awatar użytkownika
NA
 
Posty: 567
Rejestracja: wt, 17 sierpnia 2010 9:57
Lokalizacja: SYMFONIA sp. z o.o.
Kontakt:

Re: Import Z-3

Post autor: NA » czw, 01 grudnia 2022 9:51

czugala pisze:
śr, 09 listopada 2022 14:29
Przydałoby się aby jeszcze z automatu były zmieniane na wersaliki <wnio:Nazwisko> w danych <wnio:DaneIdentyfikacyjnePlatnika>
Już to poprawiono.
zefirek
Posty: 66
Rejestracja: pn, 11 marca 2019 21:42

Re: Import Z-3

Post autor: zefirek » śr, 25 stycznia 2023 16:57

Czy komuś działa eksport/import Z-3?
Dziś próbowałem i niestety pomimo ustawień zalecanych przez "producenta" niestety błąd importu Z-3 :(
Symfonia też mnie rozbawiła, zażyczyli sobie 300 netto za diagnozę błędu programu :)
Do tej pory myślałem ze gorzej się nie da a tu proszę ....
kadryz
Posty: 5
Rejestracja: śr, 02 lutego 2022 11:54

Re: Import Z-3

Post autor: kadryz » wt, 31 stycznia 2023 15:19

Witam, biuro rachunkowe - u niektórych Płatników eksport działa, u niektórych kończy się komunikatem "Błąd walidacji XSD", więc już naprawdę ręce opadają i ciężko w ogóle ustalić przyczynę (wcześniej u tych samych płatników działało bez zarzutu)
Awatar użytkownika
Monika
 
Posty: 477
Rejestracja: pt, 16 listopada 2007 8:24
Lokalizacja: SYMFONIA sp. z o.o.
Kontakt:

Re: Import Z-3

Post autor: Monika » czw, 02 lutego 2023 14:41

Proszę sprawdzić nazwę skróconą w programie z tą wprowadzoną na PUE (ważna jest też wielkość liter) oraz jeśli jest właściciel firmy wpisany w R2Płatniku to w jego danych sprawdzić, czy w rodzaju dokumentu coś jest wybrane, jeśli tak, a nie są podane dane tego dokumentu to z rodzaju usunąć wpis klawiszem Delete.
zefirek
Posty: 66
Rejestracja: pn, 11 marca 2019 21:42

Re: Import Z-3

Post autor: zefirek » czw, 02 marca 2023 9:25

Wszystkie dane są wprowadzone ok i nadal bład :(
Awatar użytkownika
NA
 
Posty: 567
Rejestracja: wt, 17 sierpnia 2010 9:57
Lokalizacja: SYMFONIA sp. z o.o.
Kontakt:

Re: Import Z-3

Post autor: NA » czw, 02 marca 2023 11:27

Forum nie jest najoptymalniejszym środkiem aby móc skutecznie rozwiązać taki problem. Warto telefonicznie skontaktować się z pomocą techniczną i wówczas będą większe możliwości aby szukać przyczyny. Z tymi drukami Z-3 wielu użytkowników miewa problem, więc dostęp do programu z tym konkretnym przypadkiem jest niezbędny.
ODPOWIEDZ