Strona 1 z 1

wynagrodzenie po zmarłym pracowniku

: pn, 02 listopada 2009 13:34
autor: Grażula
Po zmarłym pracowniku pozostało niewypłacone wynagrodzenie. Muszę sporządzić listę i wypłacić je żonie pracownika. Wynagrodzenie jest opodatkowane ( bez ZUS ) . Powinnam wystawić PIT 11 (wiersz 8 Prawa autorskie i inne prawa, o których mowa w art.18 ustawy), a w PIT 4R powinna wystąpić pobrana zaliczka w wiersz 9 Zaliczki na podatek pobrane od świadczeń z tytułu działalności określonej w art.13 pkt 2 i 4-9 oraz art.18 ustawy. Jak należałoby sporządzić taką listę płac, żeby w PIT 11 pokazało prawidłowo ?

: wt, 03 listopada 2009 9:54
autor: Mirek
Dlaczego Pani uważa, że wynagrodzenie po zmarłym pracowniku powinno wchodzić do 8 wiersza, a nie do Innych źródeł. Jakiś urząd skarbowy każe w ten sposób interpretować przepisy???
W programie do wiersza 8 w PIT-cie 11 można definiować składniki ale z 50% kosztami uzyskania przychodu.

: wt, 03 listopada 2009 13:50
autor: Grażula
wynagrodzenia te traktuje się jako (art. 63 KP) prawa majątkowe i są opodatkowane jako prawa majątkowe z art.18 ustawy o PIT a wiersz 8 w PIT 11 mówi o tym.

: wt, 03 listopada 2009 14:05
autor: szczepan
Przychód z tytułu wypłaty należnego wynagrodzenia po zmarłym pracowniku jest w takim przypadku przychodem, który wynika z praw majątkowych zgodnie z dyspozycją art. 10 ust. 1 pkt 7 i art. 18 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych (tekst jedn.: Dz.U z 2000 r. nr 14, poz. 176 ze zm., dalej: updof).

: czw, 05 grudnia 2013 14:21
autor: czugala
Może się przydać, wyjaśnione czarno na białym:
http://www.kadry.abc.com.pl/czytaj/-/ar ... pracowniku

Może się doczekamy zmiany w programie, aby można było zrobić listę z przychodami z praw majątkowych, a potem aby te dane "wskoczyły" w odpowiednie miejsce do PIT-11 i PIT-4R.

: pt, 27 stycznia 2017 13:12
autor: KociaMama
Po kilku latach w programie nadal nie ma takiej opcji...

: pt, 17 lutego 2017 1:36
autor: marhew
Może ktoś z Twórców zainteresowałby się tym bo i ja mam ten sam problem.. i to w wersji PRO..

rozwiązanie problemu

: śr, 07 czerwca 2017 11:51
autor: KAROLINA FISAHN
Mam taką samą sytuację. Zmarł pracownik. Mam do wypłacenia zasiłek odprawę pośmiertną i ekwiwalent za urlop. Jak to zrobić?

Re: rozwiązanie problemu

: wt, 27 czerwca 2017 12:45
autor: NA
Odpowiednią definicję listy można zrobić wybierając w menu programu definicje/definicje list płac, wybierając zielonym plusem szablon "Inne dochody", wpisać w nazwie swoją, dodać na pierwszej pozycji od góry dodatkowe pole systemowe o nazwie "prawa majątkowe", zatwierdzić przyciskiem OK. Na liście płac wpisujemy samodzielnie kwotę do rozliczenia.