Problem z naliczeniem wynagrodzenia na liscie płac.

Napisz jakie masz sugestie oraz pytania odnośnie działania programów R2płatnik, R2płatnikPRO, R2płatnikSBO. Możesz tu także zgłaszać wszelkie błędy, usterki czy nieprawidłowości nieopisane w części FAQ, z którymi spotkałeś się podczas pracy z programami.
Wacky07
Posty: 45
Rejestracja: pn, 08 grudnia 2008 15:39

Problem z naliczeniem wynagrodzenia na liscie płac.

Post autor: Wacky07 » pt, 26 lutego 2010 8:48

Przy wyliczaniu wynagrodzenia za luty dla pracownicy, która w styczniu miała 24 dni wynagrodzenia chorobowego, a w lutym 5 dni wynagrodzenia chorobowego (reszta dni to macierzyński płatny przez ZUS), w pozycji listy płac płaca zasadnicza w wartości wyliczonej pojawia się jakaś kwota. Czy w ogóle powinna być tam kwota, czy tylko powino być naliczone wynagrodzenie chorobowe za 5 dni lutego.

Z góry dzięki za pomoc
Wacky07
Posty: 45
Rejestracja: pn, 08 grudnia 2008 15:39

Chyba znalazłem odpowiedź.

Post autor: Wacky07 » pt, 26 lutego 2010 9:14

Znalazłem w innym wątku, że:

"System nie uśrednia dni pracy. Zgodnie z przepisami za każdy dzień zwolnienia należy pomniejszyć płacę zasadniczą o 1/30 (niezależnie od ilości dni w miesiącu), a luty ma 28 dni (co daje 28/30), stąd ta rozbieżność (2/30). Jeśli nie chcesz wypłacać za te 2 dni, należy na liście płac włączyć korektę wartości wyliczonej i wyzerować tą płacę zasadniczą'.

Czyli pracodawca nie musi wypłacać za te 2 dni?
Elżbieta
Posty: 5
Rejestracja: ndz, 08 marca 2009 13:37

wynagrodzenie za luty

Post autor: Elżbieta » pt, 26 lutego 2010 9:57

Tak właśnie należy zrobić.
ODPOWIEDZ