Strona 1 z 1

Problem z naliczeniem wynagrodzenia na liscie płac.

: pt, 26 lutego 2010 8:48
autor: Wacky07
Przy wyliczaniu wynagrodzenia za luty dla pracownicy, która w styczniu miała 24 dni wynagrodzenia chorobowego, a w lutym 5 dni wynagrodzenia chorobowego (reszta dni to macierzyński płatny przez ZUS), w pozycji listy płac płaca zasadnicza w wartości wyliczonej pojawia się jakaś kwota. Czy w ogóle powinna być tam kwota, czy tylko powino być naliczone wynagrodzenie chorobowe za 5 dni lutego.

Z góry dzięki za pomoc

Chyba znalazłem odpowiedź.

: pt, 26 lutego 2010 9:14
autor: Wacky07
Znalazłem w innym wątku, że:

"System nie uśrednia dni pracy. Zgodnie z przepisami za każdy dzień zwolnienia należy pomniejszyć płacę zasadniczą o 1/30 (niezależnie od ilości dni w miesiącu), a luty ma 28 dni (co daje 28/30), stąd ta rozbieżność (2/30). Jeśli nie chcesz wypłacać za te 2 dni, należy na liście płac włączyć korektę wartości wyliczonej i wyzerować tą płacę zasadniczą'.

Czyli pracodawca nie musi wypłacać za te 2 dni?

wynagrodzenie za luty

: pt, 26 lutego 2010 9:57
autor: Elżbieta
Tak właśnie należy zrobić.