Początek pracy

Napisz jakie masz sugestie oraz pytania odnośnie działania programów R2płatnik, R2płatnikPRO, R2płatnikSBO. Możesz tu także zgłaszać wszelkie błędy, usterki czy nieprawidłowości nieopisane w części FAQ, z którymi spotkałeś się podczas pracy z programami.
oewka
Posty: 12
Rejestracja: czw, 18 listopada 2010 13:19

Początek pracy

Post autor: oewka » czw, 18 listopada 2010 13:33

Witam wszystkich. Właśnie zaczynam pracę z tym programem. Proszę o radę od czego zacząć. Mam już wprowadzone wszystkie dane pracowników, umowy o pracę. Co teraz po kolei by było jak najmniej zamieszania ze zmianą programu. ?
Awatar użytkownika
Renata
 
Posty: 185
Rejestracja: wt, 24 listopada 2009 15:16
Lokalizacja: SYMFONIA sp. z o.o.
Kontakt:

Post autor: Renata » czw, 18 listopada 2010 16:33

Proponowałabym odtworzyć na podstawie starych list płac dane z kilku miesięcy wstecz, wprowadzając je do obecnego programu. Pozwoli to Pani sprawdzić (po kwotach) ustawienia składników wynagrodzeń, czy np.: premia ma się wliczać czy też nie do podstawy chorobowego, do podstawy wynagrodzenia urlopowego itp.
oewka
Posty: 12
Rejestracja: czw, 18 listopada 2010 13:19

Post autor: oewka » pn, 22 listopada 2010 13:13

Bardzo serdecznie dziękuję za pomoc. Ośmielę się porosić jeszcze raz o wskazówki:
Czy wystarczy bym do odliczenia lub nieodlczenia ulgi podatkowej zaznaczyła tylko że pracownik pobiera rentę? ( w którym miejscu wpisać ulgę) ?
Gdzie mam wpisać pracownikowi kwotę kosztów uzyskania.
Czy można wchodząc w kalendarz wpisać z jednego miejsca, nie przechodząc do innych kart, nieobecność chorobową i urlop. Czy trzeba to robić z ewidencji czasu pracy i karty zasiłkowej ?
Awatar użytkownika
Renata
 
Posty: 185
Rejestracja: wt, 24 listopada 2009 15:16
Lokalizacja: SYMFONIA sp. z o.o.
Kontakt:

Post autor: Renata » pn, 22 listopada 2010 16:00

oewka pisze:Bardzo serdecznie dziękuję za pomoc. Ośmielę się porosić jeszcze raz o wskazówki:
Czy wystarczy bym do odliczenia lub nieodlczenia ulgi podatkowej zaznaczyła tylko że pracownik pobiera rentę? ( w którym miejscu wpisać ulgę) ?
Gdzie mam wpisać pracownikowi kwotę kosztów uzyskania.
Domyślnie program nalicza ulgę podatkową i KUP w podstawowej wysokości. W przypadku rencisty, aby wyłączyć naliczanie ulgi podatkowej, należy wejść przez ikonkę PIT ("Urząd Skarbowy") na zakładkę podatek i w linii "ulga podatkowa" wybrać z listy rozwijanej opcję "brak".
(Gdyby nie pokazywały się opcje do wyboru, to proszę zaznaczyć "Rozlicz podatek globalnie")
oewka pisze:
Czy można wchodząc w kalendarz wpisać z jednego miejsca, nie przechodząc do innych kart, nieobecność chorobową i urlop. Czy trzeba to robić z ewidencji czasu pracy i karty zasiłkowej ?
Nieobecności pracownika NIE wpisujemy z poziomu miesięcznej karty pracy. Należy je wpisywać w odpowiednich miejscach:
-urlopy i inne nieobecności płatne (np.: opieka na dziecko z art.188 KP) w KARCIE URLOPOWEJ,
-nieobecności niepłatne (np.: urlop wychowawczy, urlop bezpłatny, służba wojskowa) w NIEOBECNOŚCIACH,
-wszelkie chorobowe w KARCIE ZASIŁKOWEJ.

Z poziomu miesięcznej karty czasu pracy w/w nieobecności są jedynie do wglądu. Natomiast rozliczamy tutaj dni i godziny przepracowane - np.: możemy w linii dni nominalne "przestawić" sobotę na dzień pracujący, a z kolei wtorek na dzień wolny, jako oddany w miejsce soboty. Rozliczamy tu też nadgodziny opłacane dodatkiem 50% i 100%.
oewka
Posty: 12
Rejestracja: czw, 18 listopada 2010 13:19

Post autor: oewka » wt, 23 listopada 2010 8:29

Bardzo, bardzo serdecznie dziękuję.
ODPOWIEDZ