Jak prawidłowo zainstalować podpis elektroniczny?

Lista najczęściej zadawanych pytań dotyczących korzystania z programów R2fk, R2księga, R2środki, R2środkiPRO i R2środkiSBO opracowana przez pracowników serwisu Reset2.

Moderatorzy: sławek, Mariusz

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Inez
 
Posty: 344
Rejestracja: czw, 21 kwietnia 2005 14:23
Lokalizacja: SYMFONIA sp. z o.o.
Kontakt:

Jak prawidłowo zainstalować podpis elektroniczny?

Post autor: Inez » czw, 28 października 2010 11:57

Programy R2fk i R2księga posiadają możliwość wysyłania e-deklaracji. Przed przystąpieniem do ich sporządzania należy upewnić się, czy na komputerze zostało zainstalowane całe niezbędne oprogramowanie służące do obsługi czytnika kart kryptograficznych. Program wymaga, aby na dysku znajdował się tzw. sterownik karty, umożliwiający dostęp do znajdującego się na niej certyfikatu. Najprawdopodobniej jest to plik o nazwie CCPkiP11.dll (dla kart z firm KIR oraz Sigillum PCCE) lub cryptoCertum3PKCS.dll, cryptoCertumPKCS11.dll, PKCS.dll albo PKCS11.dll (dla kart z firmy Certum Unizeto) i domyślnie powinien znajdować się w folderze C:\WINDOWS\SYSTEM32. Ścieżka do tego sterownika jest określana w dialogu Ustawienia -> Środowisko -> Eksport, w parametrze "DLL Podpisu elektronicznego". Ponadto, wymagane jest również, aby w systemie operacyjnym był zainstalowany prawidłowo skonfigurowany, mający dostęp do internetu program Internet Explorer.

Zaczerpnięte z instrukcji obsługi programu R2księga rozdział Księga i ewidencja przychodów -> Miesięczne wydruki -> e-Deklaracje.
---------------------------------------------------------------------------------
Zapraszamy do Społeczności Symfonii.
Zachęcamy do dzielenia się wiedzą i zadawania pytań w obszarze migracji z programów linii R2firma.
Krótkie wyjaśnienie czym jest Społeczność i jak z niej korzystać.
ODPOWIEDZ