Poniżej kilka sugestii, które przyszły mi na myśl podczas pracy z programem:
1. Dotyczące samego programu r2księga:
* przydałaby się opcja, dzięki której program sam naliczałby fundusz pracy
* f. wewnętrzne - teraz trzeba osobno wprowadzać każdą transakcję osobno (import usług) i osobno generować fv wewn., zaś przepisy zezwalają na wystawienie jednej fv wewn. dla wielu transakcji w danym okresie rozliczeniowym - taka opcja by się przydała.
* ew. inne rozwiązanie - wymagać wprowadzania wszystkich transakcji osobno (jak dotychczas), ALE dodać możliwość generowania jednej fv. wewn. dla wielu takich transakcji.
* niewiadomo dlaczego w widoku "Razem" nie można powiększyć okienka - np. chciałbym, żeby lista z lewej była szersza
* przy wprowadzaniu fv do kpir, po wyborze kontrahenta, przechodzę do tabelki "Pozycje" - tam wybieram kolumne i stawkę vat. Wszystko rozwiązane jest wygodnie, bo przechodzi się wciskając Enter, ALE nie ma klawisza który umożliwiałby cofnięcie się do poprzedniego pola (np. jak wybiorę złą stawkę VAT)
* to samo okienko ("Pozycje") - wciskam Insert żeby dodać kolejną pozycję i owszem dodaje się, ale kursor powinien być w pierwszej kolumnie.
* [mniej ważne] przydałaby się opcja tworzenia grup kontrahentów - można by przypisać kontr. do określonej grupy i np. zaznaczyć, że dana grupa nie ma się pokazywać w okienku wyboru kontrahenta (tylko np. dopiero na liście kontrahentów - po wciśnięciu enter). Chodzi mi o to, że mam wielu kontr., których zaimportowałem do r2księga korzystając z opcji importu faktur, a których nie używam przy innych (dodawanych ręcznie) transakcjach
* generuję podsumowanie jakiegoś okresu - po przejściu do innego programu (w Windowsie) i powrocie do r2ksiega podsumowanie nie jest już widoczne, mimo że opcja w menu jest zakliknięta. Trzeba odkliknąć i zakliknąć ponownie.
* przy wydruku Kpir i rej VAT nie można ustawić parametrów drukarki.
* przy wydruku przydałaby się opcja drukowania dwustronnego (poprzedni punkt mógłby to częściowo załatwić), ALE z możliwością wyboru opcji, żeby 2 różne miesiące nie znalazły się na tej samej kartce
* przy generowaniu filtrów przydałaby się opcja zapamiętywania tych filtrów pod wybraną nazwą. Potem w oknie z wpisami z księgi, można by wybierać te filtry z menu (np. z jakiegoś selecta). Lub przynajmniej zapamiętane filtry powinny byc dostępne z okna tworzenia filtrów.
* czy sam interfejs programu da się jakoś zmienić? Moim zdaniem nie jest zbyt wygodny - tło zajmujące cały pulpit, gdzieś nad nim "lata" sobie menu i pod nim okno z Kpir. Problemy:
-Jak zmaksymalizuje okno Kpir to zasłania wszystko (także menu).
-Czasami okno z Kpir jest za wysokie, a jego prawy dolny róg jest już schowany pod paskiem windowsa i nie można go zmniejszyć.
-Gdy włącze pomoc, to owszem otwiera się osobne okienko z pomocą, ale z jakiegoś powodu nie mogę sie przełączać między programem a pomocą, bo zawsze pokazuje się pomoc. Musze ją zamknąć i dopiero wtedy mam dostęp do programu.
2. Dotyczące strony www.reset2.pl i jej niedociągnięć m.in.:
* Strona reset.pl/reset2.pl, konkretnie jej wygląd - nie da się ukryć że kiepski
* Zarówno reset.pl i reset2.pl nie nie działają bez "www."
* Użyteczność strony też słaba - np. składanie zamówienia:
- po pierwsze ciężko się zorientowac gdzie można zamówic program
- gdy klikniemy w link "Jak i gdzie kupić" i wybierzemy opcję "składając zamówienie za pośrednictwem internetu" przenosi nas na jakąś stronę, na której nic nie można zrobić
- gdy sprawdzimy listę dealerów, okazuje się, że część z nich już nie działa, lub np. sprzedaje programy innej firmy...
To tyle, mam nadzieję, że się przyda.
