Automatyczne nadawanie konta kontrahenta

Napisz jakie masz sugestie oraz pytania odnośnie działania programów R2fk, R2księga, R2środki, R2środkiPRO i R2środkiSBO. Możesz tu także zgłaszać wszelkie błędy, usterki czy nieprawidłowości nieopisane w części FAQ, z którymi spotkałeś się podczas pracy z programami.
Biznes Plus
Posty: 14
Rejestracja: pt, 29 lipca 2011 6:54
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Automatyczne nadawanie konta kontrahenta

Post autor: Biznes Plus » czw, 23 lutego 2012 18:57

Czy jest jakieś ustawienie gdzieś w opcjach które pozwala na stałe przypisać że odbiorca to 201 a dostawca 202 tak aby program sam nadawał te konta? Ustawienie domyślnych kont syntetycznych w menu USTAWIENIA KONT nie pomaga. Przy zakładaniu kontrahenta trzeba dwukrotnie klikać ( najpierw odznaczyć a potem ponownie zaznaczyć pole odbiorca lub ręcznie wskazać 201 ) bo inaczej program sam nie nada kont.

O ile nie jest to uciążliwe w przypadku ręcznego wprowadzania kontrahentów to w przypadku importu z innych systemów (my importujemy z CDN Optima) program tylko zakłada kontrahentów, ale nie nadaje im kont i przerywa import z błędem.
Trzeba potem wchodzić na każdego nowego kontrahenta, odznaczać i zaznaczać ponownie pole odbiorca i dopiero po raz drugi wykonać import.
Biuro Rachunkowe BIZNES PLUS w Krakowie Zielonkach tel 516 483 596
Awatar użytkownika
sławek
 
Posty: 735
Rejestracja: pn, 03 marca 2008 11:11
Lokalizacja: SYMFONIA sp. z o.o.
Kontakt:

Post autor: sławek » pt, 24 lutego 2012 8:10

Właśnie ustawienia - ustawienia kont i konta syntetyczne dla odbiorców i dostawców powinny obsłużyć obie sytuacje.
Dla przykładu: dla kont zakładanych ręcznie z poziomu wprowadzanego dokumentu zakupu program przy tworzeniu nowego kontrahenta ma już automatycznie zapisaną informację, że jest to kontrahent - dostawca, stąd też przypisanie konta syntetycznego dostawcy z ustawień kont i możliwość automatycznego nadania numeru kolejnego analityki.
Przy imporcie danych ważne jest, aby w pliku importowym przy kontrahentach została przypisana informacja o tym, czy kontrahent jest dostawcą czy odbiorcą. Bez takiej informacji faktycznie program nie jest w stanie zdecydować po której stronie powinien założyć konto.
Biznes Plus
Posty: 14
Rejestracja: pt, 29 lipca 2011 6:54
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Biznes Plus » pt, 24 lutego 2012 17:09

sławek pisze: Dla przykładu: dla kont zakładanych ręcznie z poziomu wprowadzanego dokumentu zakupu program przy tworzeniu nowego kontrahenta ma już automatycznie zapisaną informację, że jest to kontrahent - dostawca, stąd też przypisanie konta syntetycznego dostawcy z ustawień kont i możliwość automatycznego nadania numeru kolejnego analityki.
No właśnie ale program nie che tego automatycznie zrobić (obrazek po lewej) bo ustawia kontrahenta jako odbiorca lub dostawca lecz (w odróżnieniu od ręcznego wprowadzania w menu kontrahenci ) pola konto rozrach.odbiorcy lub dostawcy zostawia puste.

Obrazek

W sytuacji po lewej - Po kliknięciu OK nic się nie stanie i program konta nie założy. Dopiero ręczne wybranie odpowiedniego konta syntetycznego lub odznaczenie i ponowne zaznaczenie ptaszka przy polu odbiorca lub dostawca pozwala nadać automatycznie konto.

Dokładnie tak samo jest w przypadku importu dokumentów. Program zakłada kontrahenta, ustawia odbiorca/dostawca ale pola konto rozrach.odbiorcy zostawia puste i przypuszczam przez to konta nie zakłada.

Przy ręcznym wprowadzaniu można sobie kliknąć i będzie ok, ale przy imporcie dokumentów gdzie w miesiącu jest kilkudziesięciu nowych kontrahentów przydałby się automat :)
Biuro Rachunkowe BIZNES PLUS w Krakowie Zielonkach tel 516 483 596
Awatar użytkownika
sławek
 
Posty: 735
Rejestracja: pn, 03 marca 2008 11:11
Lokalizacja: SYMFONIA sp. z o.o.
Kontakt:

Post autor: sławek » pn, 27 lutego 2012 8:28

Program chce i musi zakładać automatycznie konta kontrahentom, szczególnie przy imporcie dokumentów.
Może sprawa wygląda inaczej: w ustawieniach kont w programie R2FK zamiast konta syntetycznego wpisano konto analityczne - przez to program faktycznie nie założy automatycznie konta rozrachunkowego.

W innych przypadkach zalecamy kontakt telefoniczny z serwisem (tel. 71 37 71 202) w celu ustalenia przyczyn błędu.
ODPOWIEDZ