Mam zapytanie jeżeli chodzi o korektę złych długów w podatku dochodowym. Czy będzie mozliwośc tworzenia dowodu wewnętrznego zgodnie ze zmianami związanymi z nowelizacja rozporządzenia w sprawie prowadzenia podatkowej księgi przychodów i rozchodów?
Mianowicie chodzi o to że jeżli korygujemy zakup towaru handlowego - kolumna 10 to pomniejszenie powinno nastapić w kolumnie 10 a nie w kolumnie 13 księgi. Podobna sytuacja z kolumną 11 bądź 13. Inna sprawa wygląda w przypadku jeżeli korekta kosztów jest większa od kosztow danego miesiąca. To ta część, która stanowi nadwyżkę powinna być zaksięgowana do przychodów.
Dla mnie tak jak to robi Państwa program po części jest słuszne i w efekcie wynik końcowy jest ok. Przykładowo gdy skorygujemy koszty na -1500 w danym miesiącu (przy założeniu że nie ponieślismy żadnych dodatkowych kosztów tylko musimy wykonać korektę złych długów) lub wbijemy w przychody +1500 to i tak dochód do opodatkowania jest równy 1500.
Ale interpretacje do sposobu korygowania niezapłaconych faktur oraz ich ujęcia w KPiR wyglądaja inaczej.
Z góry dziękuję za udzielenie odpowiedzi