Kilka lekko-irytujących komunikatów
-
- Posty: 14
- Rejestracja: pt, 29 lipca 2011 6:54
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Kilka lekko-irytujących komunikatów
Witam
Czy byłaby możliwość wprowadzenia możliwości wyłączenia lub usunięcia paru komunikatów w programie? Chodzi o takie sytuacje:
1) Wprowadzamy fakturę zakupu gdzie np z powodu zaokrąglenia kwota VAT na fakturze różni się o 1 gorsz od wyliczanej przez program. Po ręcznym poprawieniu kwoty VAT aby była taka jak na fakturze (i zgodna kwota brutto ) program wyświetla ostrzeżenie że kwota VAT nie jest zgodna z wyliczoną przez program.
2) Mamy kilka kont bankowych z miesięcznymi wyciągami. Po dodaniu nowego wyciągu za cały miesiąc, kiedy chcemy dodać inny wyciąg (z innego konta lub banku) program wyświetla błąd, że "Sugerowana data nie mieści się w danym okresie... "
3) Na wyciągu bankowym, kiedy wprowadzamy jakąś pozycje i wpiszemy numer konta ale nie wpiszemy kwoty i chcemy się wycofać z dokumentu lub cofnąć do kontrahenta lub daty - program wyświetla błąd i wymusza wprowadzenie jakiejkolwiek kwoty tylko po to żeby można było się z dokumentu wycofać... Mim zdaniem taka kontrola kwoty powinna być robiona przy zapisie dokumentu a nie w momencie wycofywania się bez zapisu
4) Pytania - "Czy zatwierdzić nową pozycję w księdze", "Czy zrezygnować z nowej pozycji w księdze" też są moim zdaniem bez sensu... Bez tego pracowałoby się dużo szybciej... Gdyby była np możliwość wyłączenia tego gdzieś w opcjach byłoby super.
i dodatkowo czy byłaby taka możliwość aby wprowadzić w opcjach firmy możliwość ustawienia jakiejś domyślnej opcji że nie wystawiamy not odsetkowych Program za każdym razem o to pyta jeśli tylko faktura zapłacona jest nawet 1 dzień po terminie....
to drobnostki, ale czasem doprowadzają do białej gorączki....
Najlepszym rozwiązaniem byłoby wprowadzenie gdzieś w opcjach programu takiej "personalizacji" - jak ktoś chce mieć te komunikaty albo nie przeszkadzają mu, to niech ma. Ja w kazdym razie wyłączyłbym je od razu gdyby byłą taka możliwość...
Serdecznie pozdrawiam
TL
Czy byłaby możliwość wprowadzenia możliwości wyłączenia lub usunięcia paru komunikatów w programie? Chodzi o takie sytuacje:
1) Wprowadzamy fakturę zakupu gdzie np z powodu zaokrąglenia kwota VAT na fakturze różni się o 1 gorsz od wyliczanej przez program. Po ręcznym poprawieniu kwoty VAT aby była taka jak na fakturze (i zgodna kwota brutto ) program wyświetla ostrzeżenie że kwota VAT nie jest zgodna z wyliczoną przez program.
2) Mamy kilka kont bankowych z miesięcznymi wyciągami. Po dodaniu nowego wyciągu za cały miesiąc, kiedy chcemy dodać inny wyciąg (z innego konta lub banku) program wyświetla błąd, że "Sugerowana data nie mieści się w danym okresie... "
3) Na wyciągu bankowym, kiedy wprowadzamy jakąś pozycje i wpiszemy numer konta ale nie wpiszemy kwoty i chcemy się wycofać z dokumentu lub cofnąć do kontrahenta lub daty - program wyświetla błąd i wymusza wprowadzenie jakiejkolwiek kwoty tylko po to żeby można było się z dokumentu wycofać... Mim zdaniem taka kontrola kwoty powinna być robiona przy zapisie dokumentu a nie w momencie wycofywania się bez zapisu
4) Pytania - "Czy zatwierdzić nową pozycję w księdze", "Czy zrezygnować z nowej pozycji w księdze" też są moim zdaniem bez sensu... Bez tego pracowałoby się dużo szybciej... Gdyby była np możliwość wyłączenia tego gdzieś w opcjach byłoby super.
i dodatkowo czy byłaby taka możliwość aby wprowadzić w opcjach firmy możliwość ustawienia jakiejś domyślnej opcji że nie wystawiamy not odsetkowych Program za każdym razem o to pyta jeśli tylko faktura zapłacona jest nawet 1 dzień po terminie....
to drobnostki, ale czasem doprowadzają do białej gorączki....
Najlepszym rozwiązaniem byłoby wprowadzenie gdzieś w opcjach programu takiej "personalizacji" - jak ktoś chce mieć te komunikaty albo nie przeszkadzają mu, to niech ma. Ja w kazdym razie wyłączyłbym je od razu gdyby byłą taka możliwość...
Serdecznie pozdrawiam
TL
Komunikaty, są komunikatami ostrzegawczymi, innym użytkwonikom programu, mogą być pomocne.
Zapiszę jako sugestię, do rozpatrzenia przez naszych programistów.
Jeżeli chodzi o noty odsetkowe. Wystarczy wejść w Zbiory -> Wybór firmy i zakładka Pozycje -> Ustawienia i Inne, i ustawić kwotę minimalnych odsetek.
Zapiszę jako sugestię, do rozpatrzenia przez naszych programistów.
Jeżeli chodzi o noty odsetkowe. Wystarczy wejść w Zbiory -> Wybór firmy i zakładka Pozycje -> Ustawienia i Inne, i ustawić kwotę minimalnych odsetek.
Re: Kilka lekko-irytujących komunikatów
czerwone "minus" i "X" na dole, pod tabelką z pozycjami powinny też zawsze być dostępne i możliwe do użycia. Proszę spróbować w ten sposób wykasować nieprawidłowy wpisBiznes Plus pisze: 3) Na wyciągu bankowym, kiedy wprowadzamy jakąś pozycje i wpiszemy numer konta ale nie wpiszemy kwoty i chcemy się wycofać z dokumentu lub cofnąć do kontrahenta lub daty - program wyświetla błąd i wymusza wprowadzenie jakiejkolwiek kwoty tylko po to żeby można było się z dokumentu wycofać... Mim zdaniem taka kontrola kwoty powinna być robiona przy zapisie dokumentu a nie w momencie wycofywania się bez zapisu
zgadza się, ale...Biuro JR pisze:Jeśli chodzi o błędy typu 1 grosz to jest to bardzo przydatne, zmniejsza błąd czynnika ludzkiego
program domyślnie wylicza wartości od kwoty netto, stąd czasem różnice groszowe
ale Użytkownicy księgujący dokumenty mogą pominąć kwoty netto i vat i wpisać kwotę brutto - przeliczenie pójdzie od drugiej strony i komunikat ostrzegawczy nie powinien się pojawić