podział dokumentu
podział dokumentu
W jaki sposób mogę podzielić dokument znajdujący się na rozrachunkach. Teraz w kwietniu zorientowałem się, że nie oznaczyłem zapłaty za fakturę telekomunikacyjną ze stycznia (zapłata miała miejsce w lutym). Niestety zapłaty nie dotyczy tylko tej faktury, ale również rat za 3 telefony. Teraz na rozrachunkach mam takie zapisy
do zapłaty:
f.aaaaaaa 400zł
f.bbbbbbb 300zł
f.cccccccc 400zł
Zapłacono jednym przelewem 55zł (20zł z f.aa, 15zł z f.bb i 20zł z f.cc).
Jak mogę podzielić tę płatność na 55zł, aby prawidłowo oznaczyć częściowe zapłaty za te 3 faktury? Na rozrachunkach widzę funkcję: skojarz, rozłącz i scal, ale nie ma funkcji podziel.
do zapłaty:
f.aaaaaaa 400zł
f.bbbbbbb 300zł
f.cccccccc 400zł
Zapłacono jednym przelewem 55zł (20zł z f.aa, 15zł z f.bb i 20zł z f.cc).
Jak mogę podzielić tę płatność na 55zł, aby prawidłowo oznaczyć częściowe zapłaty za te 3 faktury? Na rozrachunkach widzę funkcję: skojarz, rozłącz i scal, ale nie ma funkcji podziel.
Czyli mam poprawiać dokumenty w poprzednich miesiącach??
Gdzie wpisuje się konkretną kwotę z danej faktury? Jak przechodzę znakiem "..." to mam możliwość wyboru całej faktury, nie widzę możliwości wpisania kwoty w pozycji zapłacono.
Nie dało by się wprowadzić możliwości dzielenia dokumentów w pozycji oznaczenia zapłat w zakładce KONTRAHENCI? Aby to robić z bieżącej pozycji, a nie szukać dokumentu źródłowego. Poza tym dużo łatwiej (i szybciej w mojej firmie) się oznacza płatności przy automatycznym księgowaniu dokumentów bankowych. Nie muszę wchodzić na każde księgowanie, tylko sprawdzam po kontrahentach.
Gdzie wpisuje się konkretną kwotę z danej faktury? Jak przechodzę znakiem "..." to mam możliwość wyboru całej faktury, nie widzę możliwości wpisania kwoty w pozycji zapłacono.
Nie dało by się wprowadzić możliwości dzielenia dokumentów w pozycji oznaczenia zapłat w zakładce KONTRAHENCI? Aby to robić z bieżącej pozycji, a nie szukać dokumentu źródłowego. Poza tym dużo łatwiej (i szybciej w mojej firmie) się oznacza płatności przy automatycznym księgowaniu dokumentów bankowych. Nie muszę wchodzić na każde księgowanie, tylko sprawdzam po kontrahentach.
Czyli muszę to robić na raty? Wybrać całe wartości faktur, a potem je ręcznie modyfikować w zakładce dokumenty ignorując komunikaty o niezgodności kwot. Dobrze rozumiem?
Nie prościej było by po kliknięciu na "..." mieć możliwość wpisania pożądanej wartości w pozycji zapłacono (tak jak to można robić na zakładce płatności). Oznaczać by można do czasu, aż nie skończy się kwota przelewu.
Nie prościej było by po kliknięciu na "..." mieć możliwość wpisania pożądanej wartości w pozycji zapłacono (tak jak to można robić na zakładce płatności). Oznaczać by można do czasu, aż nie skończy się kwota przelewu.