Witam, zamierzam w najbliższym czasie zostać użytkownikiem programu R2księga, właśnie go testuję i napotkałem taki problem jak w tytule, to znaczy jak zaksięgować rachunek telefoniczny z ratą za aparat, gdzie faktura za aparat była wcześniej ? W sumie sprowadza się to chyba do tego jak ująć część faktury aby ta część nie występowała w kpir oraz rejestrze vat, a tylko w płatnościach/rozrachunkach ? Wiąże się z tym też jak zaksięgować fakturę za aparat, gdzie płatność jest ratalna ?
Szukałem odpowiedzi w instrukcji i na forum, ale to co znalazłem jakoś mi nie wyjaśniło tematu.
Pozdrawiam
Andrzej
Rachunek telefoniczny z ratą za aparat w R2księga
Dziękuję za odpowiedź. Jak Pan pisze, jak i ja także pisałem, rata za telefon nie powinna być ujęta w księgach ale w rozrachunkach. Tyle że sposób podany przez Pana oczywiście prowadzi do celu, ale wydaje się być mało intuicyjny, wprowadzając fakturę trzeba skakać po innych rejestrach - spisie kontrahentów.Krystek pisze:Z uwagi na charakter informacji, o której mowa - nie powinno się wprowadzać jej bezpośrednio do księgi. Jest możliwość jednak odnotowania takiej informacji bezpośrednio w oknie rozrachunków (u danego kontrahenta) - dodajemy nową pozycję używając "+"
Myślałem, że jest możliwość wprowadzić taką ratę w zakładce pozycje lub płatności przy wprowadzaniu faktury.

Myślałem dlatego, że może odpowie także Ktoś z użytkowników, jak inni to robią, przecież takie faktury są chyba na porządku dziennym.
A może robię problem z niczego.

Pozdrawiam
Przypuszczam, że masz starą fakturę za telefon, płatną w miesięcznych ratach. Na bieżących rachunkach za abonament są pozycje:
netto
vat
brutto = netto + vat
rata
do zapłaty = brutto + rata
Ja księguje wg schematu.
1. Starą fakturę za telefon wprowadziłem do BO i rozpisałem w zakładce płatności wszystkie raty (jest trochę roboty, ale się opłaca)
2. Nową fakturę księguję tylko koszty bieżące (netto i vat). NIE WPISUJĘ pozycji "rata".
3. Przelew z banku idzie na kwotę "do zapłaty"
4. Księguję przelew i wskazuję zapłacone:
a) z faktury bieżącej kwota BRUTTO
b) z faktury BO za telefon - kolejną ratę
netto
vat
brutto = netto + vat
rata
do zapłaty = brutto + rata
Ja księguje wg schematu.
1. Starą fakturę za telefon wprowadziłem do BO i rozpisałem w zakładce płatności wszystkie raty (jest trochę roboty, ale się opłaca)
2. Nową fakturę księguję tylko koszty bieżące (netto i vat). NIE WPISUJĘ pozycji "rata".
3. Przelew z banku idzie na kwotę "do zapłaty"
4. Księguję przelew i wskazuję zapłacone:
a) z faktury bieżącej kwota BRUTTO
b) z faktury BO za telefon - kolejną ratę