Inwestycje
Inwestycje
Czy jest sposób na wprowadzenie wydatków związanych z inwestycjami?
póki co Vat z tytułu inwestycji w deklaracji vat koryguję ręcznie a ostatnio słyszałam nawet że us oczekuję również rejestrów inwestycyjnych...
póki co Vat z tytułu inwestycji w deklaracji vat koryguję ręcznie a ostatnio słyszałam nawet że us oczekuję również rejestrów inwestycyjnych...
bez sensu... nie mogę wprowadzać wydatków związanych z inwestycją które składają s na wartość środka trwałego którego z kolei przekażę do użytkowania nawcześniej pod koniec roku. Gdybym wprowadzała tego typu wydatki jako ST pojawiłyby się w ewidencji zakupu środków trwałych co nie byłoby zgodne z rzeczywistością. Również wg US tego typu postepowanie nie byłoby prawidłowe. Wkońcu ustawodawca określił definicję środka trwałego...
cytuję "pozostaje ci kol. Z i ewentualnie kontrakt - więcej możliwości nie ma w programie. Można później wydrukować zestawienie kontraktów"
I nie dokończyłeś że korekta z poz. 46 i 47 deklaracji vat do poz. 44 i 45.
Wydawało mi się że nie ma rzeczy nie do zrobienia, a jednak ... Administrator programu powinien stworzyć możliwości w programie które umożliwią prawidłową pracę na oferowanym przez niego programie.
I nie dokończyłeś że korekta z poz. 46 i 47 deklaracji vat do poz. 44 i 45.
Wydawało mi się że nie ma rzeczy nie do zrobienia, a jednak ... Administrator programu powinien stworzyć możliwości w programie które umożliwią prawidłową pracę na oferowanym przez niego programie.
Wydaje mi się, że najlepsze rozwiązanie jest właśnie takie jak podał Pan Piotr (pozdrawiam), czyli wpisanie wydatków związanych z inwestycjami do księgi z kolumną ST, czyli tak jak środek trwały.
Wpisy takie nie wchodzą automatycznie do ewidencji środków trwałych, która tworzona jest niezależnie od księgi (powiązanie z wpisami do księgi, jest opcjonalnie dostępne tylko w ewidencji dokumentów zakupu/sprzedaży).
Żeby wyodrębnić takie wpisy w postaci np. zestawienia, rzeczywiście dobrze byłoby stworzyć dla nich specjalny kontrakt.
Pozdrawiam
Wpisy takie nie wchodzą automatycznie do ewidencji środków trwałych, która tworzona jest niezależnie od księgi (powiązanie z wpisami do księgi, jest opcjonalnie dostępne tylko w ewidencji dokumentów zakupu/sprzedaży).
Żeby wyodrębnić takie wpisy w postaci np. zestawienia, rzeczywiście dobrze byłoby stworzyć dla nich specjalny kontrakt.
Pozdrawiam