Strona 1 z 1

Przejęcie do użytkowania własnego PC jako środka trwałego

: czw, 09 maja 2013 21:33
autor: tomik1963
W R2księga START wprowadziłem własnego używanego PC na listę środków, podałem oszacowaną wart.pocz. i datę więc automatycznie wykonał operację przyjęcia ale nie mogę nic poprawić w pustych danych na zakładce DOKUMENTY (pola nieaktywne lub puste pole podpowiedzi).
Czy najpierw muszę zrobić jakiś wpis wprowadzający towar do księgi?

PC jako ST o niskiej wartości podlega jednorazowej natychmiastowej amortyzacji a takiej opcji nie widzę (mies.,kw. lub rok) czy mam rozumieć że po miesiącu dopiero program wygeneruje i zaksięguje DW jako koszt?
Pozdr.TD

: pt, 10 maja 2013 8:41
autor: Inez
Tak, najpierw należałoby zrobić wpis do księgi w kolumnę ST, następnie w oknie Środki na tym PC należałoby uzupełnić dane w opcji Dokumenty, a dopiero potem ten dokument podpiąć na OT.

Program sam nic nie wygeneruje. Należy wybrać metodę Jednorazową, odpisy Miesięczne, a następnie w Planie amortyzacji wykonać odpis i DW, po czym ten dowód zaksięgować w okienku Dowody.

: ndz, 12 maja 2013 0:43
autor: tomik1963
Inez pisze:Tak, najpierw należałoby zrobić wpis do księgi w kolumnę ST, następnie w oknie Środki na tym PC należałoby uzupełnić dane w opcji Dokumenty, a dopiero potem ten dokument podpiąć na OT.
założyłem zdarzenie przekazania z kolumną ST. Dla takiego zdarzenia jedynym możliwym wpisem do księgi jest zakup (?). Czy tak ok? Nawet po takim wpisie do księgi jak przechodzę do zakładki dokumenty we wcześniej zdefiniowanym środku trwałym (mój PC) nic tam nie mogę wpisać i okienko podpowiedzi nadal jest puste.
???

: pn, 13 maja 2013 8:37
autor: Inez
Tak, trzeba zrobić wpisy typu Z - zakup.
Zakładka Dokumenty na OT? Jeśli tak to pominąłeś krok nr 2, czyli wejście nie w Operacje i na OT lecz w Dokumenty i tam dodanie wpisu "Zakup" i związanego z nim dokumentu. Dopiero potem trzeba ten dokument wskazać na OT spod przycisku "+".

: pn, 13 maja 2013 23:46
autor: tomik1963
Super zatrybiło, dzięki