Strona 1 z 1

Wprowadzenie środka trwałego do R2księgi

: śr, 11 grudnia 2013 13:47
autor: rudi102
Mam pytania:
1. Jaką datę przyjęcia podaję w przypadku przeniesienia danych firmy i środków trwałych z innej aplikacji?
2. Gdzie wpisuję dotychczasowe umorzenie?
Taka sugestia:
Brakuje mi takiej pozycji jak : Data rozpoczęcia obliczania amortyzacji w programie. - miałoby to znaczenie dla osób które przesiadają się z innego oprogramowania na państwa program.

Z góry dziękuję za udzielone odpowiedzi

: czw, 12 grudnia 2013 9:27
autor: Elzbam
Środek trwały częściowo zamortyzowany wprowadzamy do programu z rzeczywistą datą przyjęcia. Następnie dokonujemy odpisów za okres, w którym środek był amortyzowany poza programem R2księga a w tym celu wystarczy w oknie właściwości (F4) odznaczyć pole „Tylko bieżący rok” i ustawić się na ostatnim miesiącu za który mamy zrobić opis. W kolejnych miesiącach prowadzenia ewidencji w R2księga poza odpisem tworzymy jeszcze dw i wprowadzamy do księgi.
Uwaga: Jeżeli suma odpisów dokonanych poza programem różni się o kilka groszy od sumy wyliczonej przez nasz program (wynika to z zaokrągleń) to powstałą różnicę wprowadzamy do ostatniego odpisu nieksięgowanego w R2księga.