Strona 1 z 1
podział dokumentu
: wt, 16 maja 2017 23:58
autor: ski.jacek
W jaki sposób mogę podzielić dokument znajdujący się na rozrachunkach. Teraz w kwietniu zorientowałem się, że nie oznaczyłem zapłaty za fakturę telekomunikacyjną ze stycznia (zapłata miała miejsce w lutym). Niestety zapłaty nie dotyczy tylko tej faktury, ale również rat za 3 telefony. Teraz na rozrachunkach mam takie zapisy
do zapłaty:
f.aaaaaaa 400zł
f.bbbbbbb 300zł
f.cccccccc 400zł
Zapłacono jednym przelewem 55zł (20zł z f.aa, 15zł z f.bb i 20zł z f.cc).
Jak mogę podzielić tę płatność na 55zł, aby prawidłowo oznaczyć częściowe zapłaty za te 3 faktury? Na rozrachunkach widzę funkcję: skojarz, rozłącz i scal, ale nie ma funkcji podziel.
: śr, 17 maja 2017 11:58
autor: Elzbam
Na raporcie bankowym proszę odszukać daną operację na kontrahenta i na zakładce dokumenty wybrać z rozrachunków 3 faktury wpisując im odpowiednie kwoty - będą 3 pozycje na zakładce dokumenty na sumaryczną kwotę 55zł.
: śr, 17 maja 2017 12:37
autor: ski.jacek
Czyli mam poprawiać dokumenty w poprzednich miesiącach??
Gdzie wpisuje się konkretną kwotę z danej faktury? Jak przechodzę znakiem "..." to mam możliwość wyboru całej faktury, nie widzę możliwości wpisania kwoty w pozycji zapłacono.
Nie dało by się wprowadzić możliwości dzielenia dokumentów w pozycji oznaczenia zapłat w zakładce KONTRAHENCI? Aby to robić z bieżącej pozycji, a nie szukać dokumentu źródłowego. Poza tym dużo łatwiej (i szybciej w mojej firmie) się oznacza płatności przy automatycznym księgowaniu dokumentów bankowych. Nie muszę wchodzić na każde księgowanie, tylko sprawdzam po kontrahentach.
: śr, 17 maja 2017 13:09
autor: Elzbam
Wprowadzenie tego typu operacji wymaga modyfikacji dokumentu zapłaty na RB. Po wybraniu dokumentu z rozrachunków("...") podpowie się cała wartość faktury, którą można zmodyfikować w kolumnie kwota.
Z poziomu rozrachunków nie przewidujemy możliwości dodania opcji rozdziel.
: śr, 17 maja 2017 13:51
autor: ski.jacek
Czyli muszę to robić na raty? Wybrać całe wartości faktur, a potem je ręcznie modyfikować w zakładce dokumenty ignorując komunikaty o niezgodności kwot. Dobrze rozumiem?
Nie prościej było by po kliknięciu na "..." mieć możliwość wpisania pożądanej wartości w pozycji zapłacono (tak jak to można robić na zakładce płatności). Oznaczać by można do czasu, aż nie skończy się kwota przelewu.