Strona 1 z 1

Inwestycje

: śr, 10 stycznia 2007 22:10
autor: centaur
Czy jest sposób na wprowadzenie wydatków związanych z inwestycjami?
póki co Vat z tytułu inwestycji w deklaracji vat koryguję ręcznie a ostatnio słyszałam nawet że us oczekuję również rejestrów inwestycyjnych...

: pn, 15 stycznia 2007 18:59
autor: czugala
wpisuj jak zwykłe faktury VAT - tylko w kolumnie ST,
trafi do właściwych pól deklaracji VAT7

: pn, 15 stycznia 2007 19:33
autor: centaur
bez sensu... nie mogę wprowadzać wydatków związanych z inwestycją które składają s na wartość środka trwałego którego z kolei przekażę do użytkowania nawcześniej pod koniec roku. Gdybym wprowadzała tego typu wydatki jako ST pojawiłyby się w ewidencji zakupu środków trwałych co nie byłoby zgodne z rzeczywistością. Również wg US tego typu postepowanie nie byłoby prawidłowe. Wkońcu ustawodawca określił definicję środka trwałego...

: pn, 15 stycznia 2007 20:47
autor: czugala
Pozostaje ci kol. Z i ewentualnie kontrakt - więcej możliwości nie ma w programie. Można później wydrukować zestawienie kontraktów.

: wt, 16 stycznia 2007 12:26
autor: centaur
cytuję "pozostaje ci kol. Z i ewentualnie kontrakt - więcej możliwości nie ma w programie. Można później wydrukować zestawienie kontraktów"
I nie dokończyłeś że korekta z poz. 46 i 47 deklaracji vat do poz. 44 i 45.
Wydawało mi się że nie ma rzeczy nie do zrobienia, a jednak ... Administrator programu powinien stworzyć możliwości w programie które umożliwią prawidłową pracę na oferowanym przez niego programie.

: wt, 16 stycznia 2007 13:08
autor: czugala
centaur pisze:Administrator programu powinien stworzyć możliwości w programie które umożliwią prawidłową pracę na oferowanym przez niego programie.
też jestem tego zdania - ja jestem też użytkownikiem programu jak i ty
może autorzy programu wypowiedzą się w tej kwestii

: śr, 17 stycznia 2007 16:35
autor: Max
Wydaje mi się, że najlepsze rozwiązanie jest właśnie takie jak podał Pan Piotr (pozdrawiam), czyli wpisanie wydatków związanych z inwestycjami do księgi z kolumną ST, czyli tak jak środek trwały.

Wpisy takie nie wchodzą automatycznie do ewidencji środków trwałych, która tworzona jest niezależnie od księgi (powiązanie z wpisami do księgi, jest opcjonalnie dostępne tylko w ewidencji dokumentów zakupu/sprzedaży).

Żeby wyodrębnić takie wpisy w postaci np. zestawienia, rzeczywiście dobrze byłoby stworzyć dla nich specjalny kontrakt.

Pozdrawiam