Napisz jakie masz sugestie oraz pytania odnośnie działania programów R2fk, R2księga, R2środki, R2środkiPRO i R2środkiSBO. Możesz tu także zgłaszać wszelkie błędy, usterki czy nieprawidłowości nieopisane w części FAQ, z którymi spotkałeś się podczas pracy z programami.
-
Paulina404
- Posty: 112
- Rejestracja: śr, 22 lipca 2020 16:39
Post
autor: Paulina404 » wt, 08 grudnia 2020 14:44
Mam w rozliczanej firmie kontrahenta, który jest zarówno odbiorcą i dostawcą. Dla faktur sprzedaży pojawia się on zawsze z GTU_12 - dlatego też został tak zaprogramowany w bibliotece kontrahentów. Z jakiegoś powodu przy imporcie faktur
zakupu z pliku JPK_FA, do dokumentu od tego kontrahenta zostało dodane GTU_12. Zdaję sobie sprawę, że raczej w pliku JPK_V7M się to nie pojawi, ale i tak chętnie bym się tego oznaczenia pozbyła... tylko że nie mogę

Bo dla faktur zakupu nie ma możliwości odznaczenia GTU
EDIT:
Dodatkowo zauważyłam w innej firmie, którą rozliczam - firma wystawia wszystkie faktury z tym samym GTU, więc w ustawieniach firmy [Firmy (Przegląd danych) -> zakładka JPK-VAT] w ramce "Oznaczenia GTU" zaznaczyłam GTU_12 i w takim przypadku ręcznie wprowadzane dokumenty zakupu również mają w widoku KPiR wypełnioną kolumnę "GTU".
-
Załączniki
-

- GTU-ZAKUP.png (64.97 KiB) Przejrzano 5985 razy
-
Krystek
-
- Posty: 78
- Rejestracja: pn, 24 lipca 2017 14:09
- Lokalizacja: SYMFONIA sp. z o.o.
-
Kontakt:
Post
autor: Krystek » wt, 08 grudnia 2020 16:44
Do weryfikacji kodów GTU należy wykorzystywać dedykowane zestawienia - zakupu oraz sprzedaży, dostępne z poziomu okna wysyłki pliku JPK

Tak jak Pani zwróciła uwagę, w samym pliku JPK jest wszystko prawidłowo. Kolumny w poszczególnych oknach mogą zawierać informacje techniczne, nie zawsze jest to jedyny wyznacznik przeniesienia informacji dalej

Niemniej, przekażę sugestię do naszego Działu Rozwoju Oprogramowania, że wskazana kolumna może być przez to myląca dla niektórych użytkowników

-
lgorek
- Posty: 235
- Rejestracja: śr, 28 lutego 2018 15:54
Post
autor: lgorek » śr, 16 grudnia 2020 12:11
Krystek pisze: ↑wt, 08 grudnia 2020 16:44
Do weryfikacji kodów GTU należy wykorzystywać dedykowane zestawienia - zakupu oraz sprzedaży, dostępne z poziomu okna wysyłki pliku JPK

Tak jak Pani zwróciła uwagę, w samym pliku JPK jest wszystko prawidłowo. Kolumny w poszczególnych oknach mogą zawierać informacje techniczne, nie zawsze jest to jedyny wyznacznik przeniesienia informacji dalej

Niemniej, przekażę sugestię do naszego Działu Rozwoju Oprogramowania, że wskazana kolumna może być przez to myląca dla niektórych użytkowników
Może warto było by dodać kolumnę na głównym oknie, która faktycznie odzwierciedla zaznaczone GTU. Nie będzie wtedy potrzeba zmiany zakładek przy sprawdzaniu dokumentów. Niby nic ale dla nas księgowych duży plus.
-
sławek
-
- Posty: 735
- Rejestracja: pn, 03 marca 2008 11:11
- Lokalizacja: SYMFONIA sp. z o.o.
-
Kontakt:
Post
autor: sławek » wt, 22 grudnia 2020 10:48
Kolumna nazywa się "Kody JPK" i została udostępniona wraz z wczorajszą aktualizacją. Kody Gtu znajdziemy tylko na sprzedaży, pozostałe informacje - procedury specjalne i typy dokumentów - w zależności od ich dostępności.
W oknie księga można ją "wywołać" wybierając ctrl+F4 (Kolumny) i "Domyślne".
W pozostałych oknach, jeżeli okazałaby się potrzebna, można poprzez Kolumny (ctrl+F4) wybrać z "dostępnych" do "aktywnych".
-
maksimus
- Posty: 159
- Rejestracja: śr, 13 lipca 2011 23:32
- Lokalizacja: Chełm
Post
autor: maksimus » pn, 25 stycznia 2021 13:44
Krystek pisze: ↑wt, 08 grudnia 2020 16:44
Do weryfikacji kodów GTU należy wykorzystywać dedykowane zestawienia - zakupu oraz sprzedaży, dostępne z poziomu okna wysyłki pliku JPK

Tak jak Pani zwróciła uwagę, w samym pliku JPK jest wszystko prawidłowo. Kolumny w poszczególnych oknach mogą zawierać informacje techniczne, nie zawsze jest to jedyny wyznacznik przeniesienia informacji dalej

Niemniej, przekażę sugestię do naszego Działu Rozwoju Oprogramowania, że wskazana kolumna może być przez to myląca dla niektórych użytkowników
Wydaje mi się, że serwis nie zrozumiał o co chodzi autorce postu. U mnie wystąpiła podobna sytuacja, z tym że w firmie będącej na KH. Oznaczenie GTU_12 pojawiło się na wydruku rejestru VAT zakup u trzech przypadkowych kontrahentów, którzy dla rozliczanej firmy są jedynie dostawcami (a nie jednocześnie dostawcami i odbiorcami, tak jak u autorki postu Paulina404). Oznaczenie to nie zostało przypisane na stałe ani do tych kontrahentów, ani do zdarzenia gospodarczego, ani poprzez korektę oznaczenia JPK_VAT, ani w żadnym innym miejscu. Po prostu wygląda to tak, jakby program sam, automatycznie podstawił sobie GTU, lecz nie wiadomo skąd. W wygenerowanym pliku JPK_VAT, w kolumnie "Typ dokumentu i oznaczenia" nie ma żadnego z tych GTU, które pojawiły się na wydruku rejestru VAT. Nadmienię, że rozliczana firma nie dokonuje importu faktur zakupu z innego miejsca - są wprowadzane ręcznie. Sprawdźcie to dokładnie.
-
Ul
-
- Posty: 89
- Rejestracja: pt, 09 marca 2018 10:12
- Lokalizacja: SYMFONIA sp. z o.o.
-
Kontakt:
Post
autor: Ul » wt, 26 stycznia 2021 15:48
Problem, o którym mowa u użytkownika Paulina404 został przez nas rozpoznany i zażegnany. Jeśli trafili Państwo na inny przypadek zachęcamy do kontaktu telefonicznego z serwisem pod numerem 71 3828702.