Strona 1 z 1

Brak połączenia z bazą

: czw, 09 listopada 2023 9:01
autor: brprofit2021
Dzień dobry,

wczoraj księgowałam w programie normalnie i wszystko działało, natomiast dzisiaj rano pojawił się błąd (w załączniku). Wchodząc w narzędzia i zmiana bazy danych nie mogę wpisać bazy. Co w takim przypadku można zrobić?

Re: Brak połączenia z bazą

: pt, 10 listopada 2023 10:56
autor: JSz
W zgłoszonym problemie należy:
1. Akceptując komunikat błędu przyciskiem ok, powinien otworzyć się program, ale nie połączony z bazą danych. W zbiory->narzędzia->zmiana bazy danych, wybieramy dostępny serwer z listy.
niepołaczony.png
niepołączony z bazą danych
niepołaczony.png (8.56 KiB) Przejrzano 5692 razy
2. Jeśli program nie otworzył się w postaci, jak na ilustracji wyżej, to proszę odszukać folderze instalacyjnym programu (domyślna ścieżka to dysk C:\RESET2\Fk.10xx\BIN) plik o nazwie R2firma.ini.
Plik można otworzyć za pomocą notatnika. Przed zmianami w pliku proszę wykonać jego kopię.
W sekcji [SQL] pozostawiamy pustą informację o serwerze
R2firma.png
plik R2firma.ini
R2firma.png (1.46 KiB) Przejrzano 5692 razy
Zapisujemy plik i jeszcze raz uruchamiamy program, po komunikacie błędu wykonujemy 1 krok.

Re: Brak połączenia z bazą

: pn, 13 listopada 2023 9:15
autor: brprofit2021
Otwiera się program, ale nie można wybrać bazy .
A w folderze BINI nie ma pliku R2firma.ini.

Re: Brak połączenia z bazą

: pn, 13 listopada 2023 9:16
autor: brprofit2021
pokazuje się taki błąd

Re: Brak połączenia z bazą

: pn, 13 listopada 2023 12:50
autor: JSz
błąd oznacza, że logujemy się złym użytkownikiem/hasłem do serwera.

Proszę o sprawdzenie konfiguracji:
zmiana bazy danych.png
zmiana bazy danych.png (10.94 KiB) Przejrzano 5651 razy
hasło domyślne dla użytkownika sa to www.RESET2.pl