Mam pracownika, który w firmie jest zatrudniony już kilka lat. 16 stycznia kończyła mu się druga umowa, więc 17 stycznia br. miał dostać nową, więc zakończyłam poprzednią w programie i nie mogłam dodać (nawet nie wiem czy jest taka możliwość) nowej umowy w tym samym zatrudnieniu, więc utworzyłam nowe zatrudnienie i tak dodałam Umowę o pracę od tego 17.
I tu pojawia się problem, ponieważ na karcie urlopów nie pokazuje mi, że należą mu się 26 dni, tylko 24, ponieważ nie liczy tego, że wcześniej był zatrudniony. Tzn on ciągle jest.
Ustawiłam limit urlopu ręcznie dopisując te 2 dni, także to jakoś mogę przeżyć, ale 5 stycznia pracownik brał urlop za 6 stycznia, a ja potrzebuję wydrukować zestawienie kart urlopowych i pokazuje mi urlop tylko od 17 stycznia.
Mam takich dwóch pracowników niestety i nie moge sobie z nimi poradzić, z drugim jeszcze gorzej, bo ma nową umowe od czerwca. Czy da sie jakoś te dwa zatrudnienia połączyć, żeby dobrze pokazywało mi ilość dni urlopu i dni już wybranego urlopu z poprzedniej umowy?
Kontynujacja umowy o pracę a urlop
- Renata
- Posty: 185
- Rejestracja: wt, 24 listopada 2009 15:16
- Lokalizacja: SYMFONIA sp. z o.o.
- Kontakt:
Jeżeli umowy następują ciągiem po sobie, to nie ma potrzeby, a wręcz nie powinno się wprowadzać zakończenia umowy (zakończenie blokuje możliwość wprowadzenia następnej umowy). Wystarczy po prostu dostawić kolejną umowę w tym samym, dotychczasowym zatrudnieniu. Wtedy program będzie prawidłowo "widział" wszystkie umowy ciągiem oraz należny za te okresy umów limit urlopu do wykorzystania.
2 osobne zatrudnienia, to z punktu widzenia programu 2 odrębne okresy współpracy, dlatego i limit urlopu jest obliczany rozdzielnie.
Pozdrawiam.
2 osobne zatrudnienia, to z punktu widzenia programu 2 odrębne okresy współpracy, dlatego i limit urlopu jest obliczany rozdzielnie.
Pozdrawiam.
Tak, tu ma Pani rację. O ile czas umowy się skończy to możemy dodać nową w tym samym zatrudnieniu i nie ma problemu, tak samo ze zmianą warunków.
Ale co w przypadku kiedy pracownik miał mieć umowę do 19 czerwca, a firma zdecydowała, że da jemu umowę na czas nieokreślony już od stycznia? Wtedy musimy wypowiedzieć warunki poprzedniej i dać pracownikowi nowa umowę na czas nieokreślony, a w programie, po wypowiedzeniu nie da się dodać nowej umowy do tego samego zatrudnienia.
Ale co w przypadku kiedy pracownik miał mieć umowę do 19 czerwca, a firma zdecydowała, że da jemu umowę na czas nieokreślony już od stycznia? Wtedy musimy wypowiedzieć warunki poprzedniej i dać pracownikowi nowa umowę na czas nieokreślony, a w programie, po wypowiedzeniu nie da się dodać nowej umowy do tego samego zatrudnienia.
- Renata
- Posty: 185
- Rejestracja: wt, 24 listopada 2009 15:16
- Lokalizacja: SYMFONIA sp. z o.o.
- Kontakt:
W omawianym przypadku proszę:
* skrócić datę zakończenia w umowie na czas określony do dnia poprzedzającego nową umowę, tu: z 19-06-2019 na 31-12-2018,
* dostawić bezpośrednio po w/w umowie następną umowę i tę już ustawić na czas nieokreślony, tu: z datą rozpoczęcia od 01-01-2019.
W ten sposób zachowa Pani ciągłość umów w 1 zatrudnieniu, a poprzez to właściwe limity urlopów i odpowiednie podstawy wymiaru zasiłku z 12 m-cy.
Pozdrawiam.
* skrócić datę zakończenia w umowie na czas określony do dnia poprzedzającego nową umowę, tu: z 19-06-2019 na 31-12-2018,
* dostawić bezpośrednio po w/w umowie następną umowę i tę już ustawić na czas nieokreślony, tu: z datą rozpoczęcia od 01-01-2019.
W ten sposób zachowa Pani ciągłość umów w 1 zatrudnieniu, a poprzez to właściwe limity urlopów i odpowiednie podstawy wymiaru zasiłku z 12 m-cy.
Pozdrawiam.