Dwie listy płac a podatek dochodowy
Dwie listy płac a podatek dochodowy
Pracownik w jednym miesiącu ma zasiłek i wynagrodzenie podstawowe. Stworzyłam 2 listy płac: na pierwsze podatek dochodowy wynosi: 14 zł, a na drugiej: 328,00 zł. co daje razem 342 zł. Jednak, gdy tego samego pracownika umieścimy na 1 liście (Podstawowa z zasiłkami) to podatek wynosi 343,00 zł (co jest wartością prawidłową). Dlaczego, gdy rozbijam pracownika na 2 listy program nie kumuluje podstawy do podatku i nie nalicza jej prawidłowo?
Re: Dwie listy płac a podatek dochodowy
Może wynika to z faktu, że z godnie z przepisami należy zaokrąglać podstawę opodatkowania i podatek do pełnych złotych, co ma miejsce na każdej liście płac? Przy jednej liście raz się to robi.
Re: Dwie listy płac a podatek dochodowy
Na obu listach podstawę i podatek mam zaokrąglony do pełnych złotych i właśnie dlatego wychodzi ta różnica. Moim zdaniem nie powinna.
Re: Dwie listy płac a podatek dochodowy
Algorytm programu zachowuje się w prawidłowy sposób. Jeżeli uważa Pani, że jest inaczej to proszę przygotować przykładowe obliczenia oraz założyć sprawę serwisową.
Re: Dwie listy płac a podatek dochodowy
Życzyłaby sobie Pani aby na pierwszej liście nie było tych zaokrągleń, które wynikają z przepisów i aby program dokonał zaokrąglenia dopiero na drugiej liście? A skąd program miałby wiedzieć czy będzie Pani robiła kolejną listę czy nie? No bo jak inaczej by to Pani proponowała rozwiązać?