Co aktualizacja, to jedno jest poprawione, a inne jest ... "popsute"
1. Program źle nalicza wartość wyliczoną wynagrodzenia
Pracownik - wynagrodzenie brutto 1.700 zł, 4 dni zwolnienia (wynagrodzenie chorobowe wyliczone jest prawidłowo 156,48 zł)
Jako wartość zadana jest 1700, a wartość wyliczona 1.133,33 zł.
Doszłam gdzie jest błąd, ale nie mam możliwości go poprawić:
W oknie Wyliczenie składnika [płaca zasadnicza] jest wstawione 10 dni chorobowego a nie 4 jak jest wykazane w karcie zasiłkowej.
2. Pracownik po 3-miesięcznym chorobowym wrócił w pełni sił do pracy
Program W OGÓLE nie nalicza mu wynagrodzenia (Karta pracy jest prawidłowo wypełniona)
W oknie Pozycje listy/Pozycja/Dni pracy ma wykazane:
Nominalne dni pracy 21
Dni pracy 20 (suma 20)
Dni chorobowe 1 (dni pracy, 1 dni wolne, suma 2)
Pod spodem zaznaczone innym kolorem DNI CHOROBOWE 63 (suma)
W oknie Wyliczenie składnika [płaca zasadnicza] jest wpisane 63 dni chorobowego.
Program dodaje dni chorobowe z poprzednich, rozliczonych już miesięcy
Błąd wyliczania wynagrodzenia
No i tu się Gonia niestety mylisz. Nie jest to błąd programu. Skoro na listę wskoczyły ci zwolnienia lekarskie z poprzednich miesięcy to znaczy że nie zostały one jeszcze rozliczone . A jeśli nie chcesz ich w tym miesiącu rozliczać to należałoby wejść do tych zwolnień i zaznaczyć "Nie pomniejszaj składników na kolejnej liście".
Zanim zacznie się rzucać oskarżenia może warto zapoznać się z działaniem programu i instrukcją obsługi
Zanim zacznie się rzucać oskarżenia może warto zapoznać się z działaniem programu i instrukcją obsługi
W obu opisanych przeze mnie sytuacjach był wypłacany zasiłek chorobowy przez ZUS, więc nie było nic naliczane przez pracodawcę.
W pierwszym program dodał dni chorobowe od miesiąca listopada (pracownikowi ZUS wypłacał zasiłek od października) w drugim doliczył z grudnia.
W poniedziałek chciałam sprawdzić jakie pracownik (pierwszy przypadek) otrzyma wynagrodzenie i wówczas było prawidłowo wyliczone, wczoraj, po wgraniu aktualizacji i ponownym wyliczeniu wszystkich pracowników okazało się, że naliczone wynagrodzenie jest błędne.
Oczywiście, nie znam wszystkich funkcji działania programu, jak osoby, które pracują w Reset2, ale mam ten program od kilku lat i taka sytuacja była dla mnie ogromnym zaskoczeniem.
W pierwszym program dodał dni chorobowe od miesiąca listopada (pracownikowi ZUS wypłacał zasiłek od października) w drugim doliczył z grudnia.
W poniedziałek chciałam sprawdzić jakie pracownik (pierwszy przypadek) otrzyma wynagrodzenie i wówczas było prawidłowo wyliczone, wczoraj, po wgraniu aktualizacji i ponownym wyliczeniu wszystkich pracowników okazało się, że naliczone wynagrodzenie jest błędne.
Oczywiście, nie znam wszystkich funkcji działania programu, jak osoby, które pracują w Reset2, ale mam ten program od kilku lat i taka sytuacja była dla mnie ogromnym zaskoczeniem.