Wynagrodzenie właściciela (przedsiebiorcy)
Wynagrodzenie właściciela (przedsiebiorcy)
Jak w R2płatnik utworzyć zestawienie (dokument), które będzie podstawą księgowania w PKPiR składek ubezpieczenia społecznego, ubezpieczenia zdrowotnego oraz FP właściciela (przedsiębiorcy), opłacającego składki od kwoty 60 % przecietnego miesiecznego wynagrodzenia?
A jakiej on miały być formie ?? Bo z tego co kojarzę to jedynie do FP tworzymy dowód wewnętrzny ale coś takiego to mamy w R2księga, dwa polecam w R2płatniku -Ustawienia – Makiety dokumentów .
---------------------------------------------------------------------------------
Zapraszamy do Społeczności Symfonii.
Zachęcamy do dzielenia się wiedzą i zadawania pytań w obszarze kadrowo-płacowym.
Krótkie wyjaśnienie czym jest Społeczność i jak z niej korzystać.
Zapraszamy do Społeczności Symfonii.
Zachęcamy do dzielenia się wiedzą i zadawania pytań w obszarze kadrowo-płacowym.
Krótkie wyjaśnienie czym jest Społeczność i jak z niej korzystać.
Właściwie program liczy składki ZUS właściciela i eksportuje je do Płatnika ZUS. Konsekwencją tego powinno być zestawienie składek podobne do listy płac pracowników. O ile zestawienie to miałoby cechy dowodu wewnętrznego (np. nazwa wystawcy, data sporzadzenia, czego dotyczy, podpisy itp.), zgodnie z rozporządzeniem MF o PKPiR, to byłoby podstawą księgowania składek ZUS właściciela w PKPiR. Obecnie trzeba to robić ręcznie w oparciu o dokumenty przekazane do ZUS, w których często dane właściciela sa wymieszane z danymi pracowników. Łatwo wtedy o błędy. Pomyślałam, że skoro mam program to czynności te powinny być zautomatyzowane. Zresztą tak robią inne programy, nawet nie tak zaawansowane, np. "leciwe" już Kadry i Płace Rzeczpospolitej. Takie samo zestawienie można równiez zrobić dla pracowników.