kup

Napisz jakie masz sugestie oraz pytania odnośnie działania programów R2płatnik, R2płatnikPRO, R2płatnikSBO. Możesz tu także zgłaszać wszelkie błędy, usterki czy nieprawidłowości nieopisane w części FAQ, z którymi spotkałeś się podczas pracy z programami.
maelka
Posty: 9
Rejestracja: śr, 19 marca 2014 14:25

kup

Post autor: maelka » śr, 19 marca 2014 14:35

Pracownik posiada do wypłaty zasiłek chorobowy, ekwiwalent za urlop i odprawę emerytalną. Zasiłek policzony ok. Natomiast na liście z ekwiwalentem i odprawą nie są potrącane koszty uzyskania przychodu. Może powinnam gdzieś coś kliknąć?
Awatar użytkownika
Renata
 
Posty: 185
Rejestracja: wt, 24 listopada 2009 15:16
Lokalizacja: SYMFONIA sp. z o.o.
Kontakt:

Post autor: Renata » śr, 19 marca 2014 16:35

Pole z kosztami uzyskania przychodów standardowo występuje na liście wynagrodzeń podstawowych. Nie było wypłaty na tej liście, więc program nie miał sposobności ich zastosować.

W Pani sytuacji można np.: dostawić pole z kosztami uzyskania przychodu do definicji listy z ekwiwalentem lub z odprawą. W tym celu wchodzi Pani do Definicje -> Definicje list płac -> ustawia się Pani na definicji, do której zostaną dostawione koszty -> i na zakładce Pozycja, stojąc na Podstawie opodatkowania, naciska Pani na dole okna zielony "plusik". Program dostawi nowy, pusty wiersz, po kliknięciu którego otworzy się lista pól do wyboru - proszę wyszukać Koszty Uzyskania Przychodu i zaakceptować wybór, na końcu zatwierdzić zmiany przyciskiem OK.

Proszę tylko pamiętać, że program zgodnie z przepisami stosuje KUP jedynie raz w miesiącu. Tak więc jeśli np.: 02.04.2014 r. wypłaci Pani ekwiwalent i zastosuje koszty, a potem 10.04.2014 r. wypłaci Pani "zwykłą" płacę zasadniczą, to na drugiej z kolei liście płac program już kosztów nie zastosuje i zapewne pracownik przyjdzie zapytać, dlaczego tym razem dostał mniejsze wynagrodzenie niż zwykle :wink:.
maelka
Posty: 9
Rejestracja: śr, 19 marca 2014 14:25

Post autor: maelka » czw, 20 marca 2014 9:29

Bardzo dziękuję za szybką odpowiedź. Po zmianach jesk OK.

Mam jeszcze problem z naliczaniem FEP. Pracownik ma zaznoczone w warunkach umowy o pracę naliczanie FEP. Jednak po przeliczeniu ZUS nie ma składek na ten fundusz.
Awatar użytkownika
Renata
 
Posty: 185
Rejestracja: wt, 24 listopada 2009 15:16
Lokalizacja: SYMFONIA sp. z o.o.
Kontakt:

Post autor: Renata » czw, 20 marca 2014 11:12

Potrzebne będą Pani na liście płac jeszcze dwa pola systemowe, które służą do rozliczania FEP: Podstawa wymiaru składki na FEP oraz Składka na FEP.

Tak więc z poziomu Definicje -> Definicje list płac proszę dodać w wybranych szablonach list płac następujące pola systemowe:

1) Podst.wym.skł.FEP,
2) Składka na FEP

Pozdrawiam.
maelka
Posty: 9
Rejestracja: śr, 19 marca 2014 14:25

Post autor: maelka » czw, 20 marca 2014 13:16

Bardzo dziękuję za wskazówki!
ODPOWIEDZ