Dzień Dobry,
Chciałbym z perspektywy biura rachunkowego rozeznać temat, a może wyłącznie opisać brak, wydaje mi się, istotnej funkcjonalności programu.
Mianowicie:
Rozpocząłem ewidencję PKiR jednej z działalności gospodarczej od początku tego roku. W ubiegłym roku naliczana była przy zakupach związanych ze sprzedażą mieszaną proporcja VAT 94%. Faktyczna proporcja za ubiegły rok wyniosła 95%, który to parametr został wprowadzony w Ustawieniach Firmy w zakładce ustawienia VAT. Po wprowadzeniu dokumentów za I kwartał (kilkadziesiąt w miesiącu) i przypisaniu sm i so do wprowadzanych dokumentów zakupu rozpocząłem poszukiwania również w instrukcji programu, gdzie mogę znaleźć efekt dotychczasowej pracy, tzn. jak zjawisko proporcji VAT jest rozliczane w programie Reset2fk.
Zauważyłem, że te działania widoczne są wyłącznie w rejestrze zakupów VAT, tj. przypisane są poszczególne koszty w kwocie netto i VAT do sprzedaży opodatkowanej i mieszanej oraz w deklaracji VAT podsumowane są zapisy z rejestru w rozbiciu na sprz. opod i miesz.
Zrozumiałem, że nie tylko korektę za ubiegły rok powinienem wprowadzić ręcznie, gdyż nie była prowadzona ubiegłoroczna ewidencja, ale również korektę okresową i za kolejny rok.
Wertowanie instrukcji programu nic więcej mi nie pomogło. Dopiero przeczytanie postów na forum z 2011 roku potwierdziło moje obawy, że "wyliczoną" (należy jeszcze na kalkulatorze odjąć dwie kwoty) przez program kwotę proporcji należy ręcznie wprowadzić do ewidencji KPiR. Firma Reset2 również w tym samym temacie na forum złożyła różne, dotychczas pewnie nie spełnione, obietnice, ale faktem jest, że do dzisiaj chyba nie wiele się zmieniło. Chociaż chciałbym się mylić, bo może o czymś jeszcze nie wiem?
Rozwiązania w tym zakresie u innych producentów oprogramowania są różne, ale niektóre bardzo interesujące. Może warto oszczędzić użytkownikom pracy i zautomatyzować ten proces?
Mam też prośbę do użytkowników o przekazanie ewentualnych podpowiedzi z szybszym ewidencjonowaniem w programie proporcji bieżącej czy też rocznej.
Dziękuję i pozdrawiam.
Proporcja VAT - jakie są ułatwienia ewidencji w programie?
czasem jeden telefon do działu pomocy wystarczy, aby wyjaśnić co program robi a co niestety trzeba zrobić samodzielnie
Potwierdzam: program nie wykonuje automatycznego rozliczenia w podatku dochodowym kwot wynikających z proporcji sprzedaży opodatkowanej w sprzedaży ogółem
Program nie ma także automatu na rozliczenie różnic między stosowaną w roku proporcją a wyliczonym na koniec roku współczynnikiem
Operacji tych należy dokonywać samodzielnie
Potwierdzam: program nie wykonuje automatycznego rozliczenia w podatku dochodowym kwot wynikających z proporcji sprzedaży opodatkowanej w sprzedaży ogółem
Program nie ma także automatu na rozliczenie różnic między stosowaną w roku proporcją a wyliczonym na koniec roku współczynnikiem
Operacji tych należy dokonywać samodzielnie
Panie Sławku,
Co do telefonu do działu pomocy, to pewnie w którymś momencie takowy wykonam.
Po rozmowie telefonicznej, w moim przekonaniu, nie pozostaje ślad. A istotą tego forum, tak mi się zdaje, jest nie tylko dyskusja, która może nie jest zbyt dynamiczna, ale także opisywanie ułomności czy braków w oprogramowaniu i wywieranie przez coraz większą grupę użytkowników na producencie oprogramowania pewnej presji. Posiadacie Państwo dobry i pewnie dopracowany produkt pod nazwą R2płatnik. Jednakże w moim przekonaniu Państwa programy do ewidencji finansowo-księgowej dla biur rachunkowych wymagają jeszcze dopracowania. Liczę na to i życzę wszystkim, a szczególnie użytkownikom, aby było to Państwa wysokim priorytetem.
Co do drugiego akapitu, to proszę o informację czy znacie Państwo rozwiązania innych producentów w zakresie "automatyzacji" tego procesu?
Z założenia osoba korzystająca z rozwiązań informatycznych oczekuje ułatwienia i faktycznego wsparcia w działaniu oraz mechanizmów kontroli, a nie myślenia o tym, że skoro wprowadzam to, to jeszcze powinienem skontrolować i skorygować tamto oraz uzupełnić jeszcze coś innego. A co będzie w przypadku jeśli przy wprowadzaniu danych jednej firmy w biurze rachunkowym z powodu np. podziału obowiązków, pracowałyby dwie osoby...? Chociaż i jedna osobo może się w natłoku działania pogubić, zapomnieć, nie poprawić lub pominąć...
Pewnie nie wymaga to wielkiej wyobraźni, ale w przypadku prowadzenia ewidencji kilkudziesięciu firm przygotowywanie na kartce dla każdego klienta osobnej "czeklisty" czynności, które należy sprawdzić, które już wykonano, a które obowiązkowo lub opcjonalnie dopiero wykonać nie jest rozwiązaniem nowoczesnym i wspomagającym pracę. Istnieją obecnie rozwiązania, które potrafią "przypilnować" użytkownika w zakresie wykonania koniecznych działań. Chciałbym aby również Państwa oprogramowanie zaliczało się do tej grupy.
Serdecznie pozdrawiam.
Co do telefonu do działu pomocy, to pewnie w którymś momencie takowy wykonam.
Po rozmowie telefonicznej, w moim przekonaniu, nie pozostaje ślad. A istotą tego forum, tak mi się zdaje, jest nie tylko dyskusja, która może nie jest zbyt dynamiczna, ale także opisywanie ułomności czy braków w oprogramowaniu i wywieranie przez coraz większą grupę użytkowników na producencie oprogramowania pewnej presji. Posiadacie Państwo dobry i pewnie dopracowany produkt pod nazwą R2płatnik. Jednakże w moim przekonaniu Państwa programy do ewidencji finansowo-księgowej dla biur rachunkowych wymagają jeszcze dopracowania. Liczę na to i życzę wszystkim, a szczególnie użytkownikom, aby było to Państwa wysokim priorytetem.

Co do drugiego akapitu, to proszę o informację czy znacie Państwo rozwiązania innych producentów w zakresie "automatyzacji" tego procesu?
Z założenia osoba korzystająca z rozwiązań informatycznych oczekuje ułatwienia i faktycznego wsparcia w działaniu oraz mechanizmów kontroli, a nie myślenia o tym, że skoro wprowadzam to, to jeszcze powinienem skontrolować i skorygować tamto oraz uzupełnić jeszcze coś innego. A co będzie w przypadku jeśli przy wprowadzaniu danych jednej firmy w biurze rachunkowym z powodu np. podziału obowiązków, pracowałyby dwie osoby...? Chociaż i jedna osobo może się w natłoku działania pogubić, zapomnieć, nie poprawić lub pominąć...
Pewnie nie wymaga to wielkiej wyobraźni, ale w przypadku prowadzenia ewidencji kilkudziesięciu firm przygotowywanie na kartce dla każdego klienta osobnej "czeklisty" czynności, które należy sprawdzić, które już wykonano, a które obowiązkowo lub opcjonalnie dopiero wykonać nie jest rozwiązaniem nowoczesnym i wspomagającym pracę. Istnieją obecnie rozwiązania, które potrafią "przypilnować" użytkownika w zakresie wykonania koniecznych działań. Chciałbym aby również Państwa oprogramowanie zaliczało się do tej grupy.
Serdecznie pozdrawiam.
Po rozmowie telefonicznej zdecydowanie pozostaje ślad - stąd zawsze prosimy o identyfikację Klienta, tak, aby jego sprawę można było prześledzić od zgłoszenia problemu, po jego, mamy nadzieję że zawsze, pozytywne zakończenie.
Temat jest interesujący i na pewno do niego wrócimy, ale raczej do całościowego rozliczenia i to dopiero pod koniec roku. Zdajemy sobie sprawę, że bez rozwiązania systemowego Klient zmuszony jest do poświęcenia swojego czasu na ręczne wprowadzenie wyliczeń do programu, jednak opracowanie mechanizmu, przetestowanie go i opublikowanie z aktualizacją programu nastąpi tylko wtedy, gdy będziemy pewni, że to rozwiązanie będzie działało dobrze, bezawaryjnie i 100% pewnie.
P.S.: Rozwiązania konkurencji staramy się śledzić, choć pewnie nie wszystkie tak uważnie jak byśmy chcieli.
Temat jest interesujący i na pewno do niego wrócimy, ale raczej do całościowego rozliczenia i to dopiero pod koniec roku. Zdajemy sobie sprawę, że bez rozwiązania systemowego Klient zmuszony jest do poświęcenia swojego czasu na ręczne wprowadzenie wyliczeń do programu, jednak opracowanie mechanizmu, przetestowanie go i opublikowanie z aktualizacją programu nastąpi tylko wtedy, gdy będziemy pewni, że to rozwiązanie będzie działało dobrze, bezawaryjnie i 100% pewnie.
P.S.: Rozwiązania konkurencji staramy się śledzić, choć pewnie nie wszystkie tak uważnie jak byśmy chcieli.