Import płatności z banku ING
Import płatności z banku ING
Posiadam program R2ksiega w. 4.00.6 BR (aktualizacja z 26.11.2014), która umożliwia import płatności z banku ING. Po ustawieniu wszystkich parametrów zgodnie z instrukcją: Po wybraniu konkretnego klienta (klient posiada konto w banku ING) z listy firm (w biurze rachunkowym), zakładka Firmy->Przelewy->Rachunki bankowe->Wydruki/eksport (eksportowane do systemu bankowego)->Import płatności z (wybrane Multibank (MT940) automatycznie podstawia się w pozycji "Wybierz system bankowy" DB-Direct - nie ma na liście banku ING. Po zapisaniu na dysku komputera wyeksportowanej ze strony banku historii operacji w pliku .csv za dany okres (np. od 1.11.2014 do 27.11.2014) i próbie zaimportowania tego pliku do programu poprzez Kasa/Bank->Pozycje raportu bankowego i wybraniu pliku źródłowego pojawia się komunikat "Wybrany plik nie zawiera żadnych operacji bankowych". Plik zawiera operacje, ponieważ był otwierany za pomocą Notatnika i WordPada oraz wykonany podgląd za pomocą przycisku "Podgląd" po wybraniu lokalizacji pliku źródłowego w R2księga. Nadmienię, że kontrahenci u tego klienta mają w programie księgowym wpisane numery kont bankowych. Proszę o podpowiedź, co robię źle. A może import płatności nie jest wogóle możliwy w przypadku biur rachunkowych i w programie R2ksiega.
najbardziej popularnym formatem importu jest - dostępny w programie - Multibank (MT940)
aktualizacja z 26.11 wprowadza możliwość importu z bankowości elektronicznej ING - właśnie w formacie MT940
po ustawieniu w danych firmy Mutlibank (MT940) - proszę pamiętać o tym, aby jeszcze raz (na nowych ustawieniach) utworzyć raport bankowy w oknie Kasa/Bank
format eksportu można podejrzeć w posiadanym pliku (pierwsze wiersze w pliku tekstowym)
gdyby okazało się, że Państwa plik jest zapisany w innym formacie niż obsługiwane - prosimy o kontakt z działem serwisu - chętnie dopiszemy nowy rodzaj importu zwiększając funkcjonalność programu R2fk/R2księga
aktualizacja z 26.11 wprowadza możliwość importu z bankowości elektronicznej ING - właśnie w formacie MT940
po ustawieniu w danych firmy Mutlibank (MT940) - proszę pamiętać o tym, aby jeszcze raz (na nowych ustawieniach) utworzyć raport bankowy w oknie Kasa/Bank
format eksportu można podejrzeć w posiadanym pliku (pierwsze wiersze w pliku tekstowym)
gdyby okazało się, że Państwa plik jest zapisany w innym formacie niż obsługiwane - prosimy o kontakt z działem serwisu - chętnie dopiszemy nowy rodzaj importu zwiększając funkcjonalność programu R2fk/R2księga
Bardzo dziękuję za podpowiedź. Wszystko zadziałało jak należy, lecz zamieszczam małą podpowiedź dla osób chcących skorzystać z importu płatności z banku ING, u których wyciągi bankowe są dostępne (sporządzane przez bank) raz w miesiącu. Nie jest możliwe zaciągnięcie płatności bezpośrednio z historii operacji (zakładka "Historia operacji") przy użyciu pliku .csv (opcja zamieszczona pod operacjami na dole ekranu w systemie bankowym po wybraniu opcji "Wyszukiwanie zaawansowane"). Aby to wykonać należy wejść w wyciąg bankowy za dany okres, kliknąć z prawej strony przycisk "opcje" i wybrać "szczegóły". Wyświetli się lista szczegółów wyciągu, a na samym dole (pod wszystkimi operacjami) wybrać pomarańczowy przycisk "Eksport do MT940". Dopiero taki eksport pozwala na zaimportowanie płatności do programu R2ksiega.
-
- Posty: 1
- Rejestracja: pt, 15 stycznia 2016 10:09
- Lokalizacja: Sosnowiec
jeśli:
- mają Państwo pobraną najnowszą wersję programu (4.06.1)
- próbowali Państwo importu z banku dedykowanego ORAZ z opcji Multibank MT940 (najbardziej "standardowy" format importu)
- próbowali Państwo wyeksportować dane ze swego banku w co najmniej jeden dodatkowy sposób (banki zwykle mają rozpisane co najmniej kilka wbudowanych-predefiniowanych formatów eksportu wyciągów)
i mimo to nie udaje się poprawnie importować wyciągu bankowego w naszym programie - prosimy o kontakt telefoniczny z działem serwisu - te. 71 3828 702
Po krótkiej weryfikacji spróbujemy znaleźć dla Państwa rozwiązanie (być może poprosimy o udostępnienie danych).
- mają Państwo pobraną najnowszą wersję programu (4.06.1)
- próbowali Państwo importu z banku dedykowanego ORAZ z opcji Multibank MT940 (najbardziej "standardowy" format importu)
- próbowali Państwo wyeksportować dane ze swego banku w co najmniej jeden dodatkowy sposób (banki zwykle mają rozpisane co najmniej kilka wbudowanych-predefiniowanych formatów eksportu wyciągów)
i mimo to nie udaje się poprawnie importować wyciągu bankowego w naszym programie - prosimy o kontakt telefoniczny z działem serwisu - te. 71 3828 702
Po krótkiej weryfikacji spróbujemy znaleźć dla Państwa rozwiązanie (być może poprosimy o udostępnienie danych).
I jak udał się komuś import wyciągu z PKO BP ? bank udostępnia pliki standardowo w formacie: csv, xml, html, xls (a także MT 940 - ale W moim przypadku za dodatkową dużą opłatą). Próbowałem już wszystkich kombinacji i za każdym razem wyskakuje błąd: "Wybrany plik nie zawiera żadnych operacji bankowych".
widać, że temat cieszy się dużą popularnością więc spróbujemy zebrać wszystkie informacje i naświetlić sprawę
zwykle wyciągi bankowe lub zestawienia operacji w Państwa systemach bankowości elektronicznej można zapisać w kilku formatach oraz z kilkoma rozszerzeniami plików
co do zasady - rozszerzenie pliku nie ma znaczenia - czy to będzie .csv, .xml, .html, .xls czy nawet .mt940 nasze programy prawdopodobnie odczytają zawartość i zaimportują dane z wyciągów
ważniejsza dla nas jest zawartość plików - dlatego sugerujemy eksport danych (zarówno eksport wyciągów, historii operacji, historii konta - nazwa może się różnić) albo z formowaniem danych zgodnie ze strukturą zwaną MT940, albo przy użyciu preferowanych/sugerowanych przez bank sposobów eksportu (zwykle banki proponują kilka formatów i - mamy nadzieję - jeden z nich jest domyślnym lub chociaż zalecanym)
tak utworzony plik próbujemy zaimportować w programie R2księga/R2fk/R2faktury - ustawiając w oknie wyboru firmy jedną z dostępnych opcji. w zależności od pliku może to być wprost nazwany bank albo dość ogólna i uniwersalna opcja MT940
w związku z tym, że mocno rozbudowujemy listę obsługiwanych importów istnieje duża szansa na to, że wyciąg bankowy zostanie poprawnie zaimportowany
w przypadku trafienia jednak na komunikat typu "Wybrany plik nie zawiera żadnych operacji bankowych" i po sprawdzeniu czy wybór w okienku firmy innego sposobu importu - jeśli dalej nie uda zaimportować wyciągu bankowego - w tej sytuacji prosimy o bezpośredni kontakt z serwisem
kontakt telefoniczny - tel. 71 38 28 702 pozwoli nam po pierwsze zweryfikowanie poprawności przeprowadzonych prze Użytkownika działań
po drugie: jeśli działania były prawidłowe w trakcie rozmowy poprosimy o przesłanie przykładowego wyciągu z banku/systemu bankowego/rodzaju eksportu historii operacji który udaje się wygenerować Użytkownikowi, dzięki czemu będziemy w stanie opracować i wzbogacić listę obsługiwanych formatów importu o kolejną jego odmianę
zwykle wyciągi bankowe lub zestawienia operacji w Państwa systemach bankowości elektronicznej można zapisać w kilku formatach oraz z kilkoma rozszerzeniami plików
co do zasady - rozszerzenie pliku nie ma znaczenia - czy to będzie .csv, .xml, .html, .xls czy nawet .mt940 nasze programy prawdopodobnie odczytają zawartość i zaimportują dane z wyciągów
ważniejsza dla nas jest zawartość plików - dlatego sugerujemy eksport danych (zarówno eksport wyciągów, historii operacji, historii konta - nazwa może się różnić) albo z formowaniem danych zgodnie ze strukturą zwaną MT940, albo przy użyciu preferowanych/sugerowanych przez bank sposobów eksportu (zwykle banki proponują kilka formatów i - mamy nadzieję - jeden z nich jest domyślnym lub chociaż zalecanym)
tak utworzony plik próbujemy zaimportować w programie R2księga/R2fk/R2faktury - ustawiając w oknie wyboru firmy jedną z dostępnych opcji. w zależności od pliku może to być wprost nazwany bank albo dość ogólna i uniwersalna opcja MT940
w związku z tym, że mocno rozbudowujemy listę obsługiwanych importów istnieje duża szansa na to, że wyciąg bankowy zostanie poprawnie zaimportowany
w przypadku trafienia jednak na komunikat typu "Wybrany plik nie zawiera żadnych operacji bankowych" i po sprawdzeniu czy wybór w okienku firmy innego sposobu importu - jeśli dalej nie uda zaimportować wyciągu bankowego - w tej sytuacji prosimy o bezpośredni kontakt z serwisem
kontakt telefoniczny - tel. 71 38 28 702 pozwoli nam po pierwsze zweryfikowanie poprawności przeprowadzonych prze Użytkownika działań
po drugie: jeśli działania były prawidłowe w trakcie rozmowy poprosimy o przesłanie przykładowego wyciągu z banku/systemu bankowego/rodzaju eksportu historii operacji który udaje się wygenerować Użytkownikowi, dzięki czemu będziemy w stanie opracować i wzbogacić listę obsługiwanych formatów importu o kolejną jego odmianę