witam,
po ostatniej automatycznej aktualizacji Windowsa (10) programy (dotyczy to Księgi i Płatnika) nie uruchamiają się poprawnie - po dłuższej chwili próby uruchamiania pokazuje się komunikat:
"Nie można połączyć się z bazą danych (DBNETLIB)(Connection Open (Connect()).) Serwer SQL nie istnieje lub odmówiono do niego dostępu."
Próby zmiany bazy danych nie pomagają, pojawia się ten sam komunikat.
Komuś się może coś takiego przytrafiło? Jak to naprawić?
baza SQL - nie można się połączyć
OK - załatwione, zgodnie z pomocą na forum:
"W takim przypadku w pierwszej kolejności należy sprawdzić czy serwer SQL pracuje.
Możemy to sprawdzić poprzez narzędzie serwera SQL:
SQL Server Configuration Manager dostępne przez menu Start
Start -> Programy->Microsoft SQL Server 20xx->Configuration Tools->SQL Server Configuration Manager
Po lewej wybieramy SQL Server Services by po prawej zobaczyć listę usług z ich stanem (State) jeśli któryś wiersz ma napisane w kolumnie State Stopped/Zatrzymany klikamy nań prawym przyciskiem i wybieramy Start/Uruchom (w poszukiwaniach wiesza pomijamy usługę nazwaną SQL Server Agent). "
"W takim przypadku w pierwszej kolejności należy sprawdzić czy serwer SQL pracuje.
Możemy to sprawdzić poprzez narzędzie serwera SQL:
SQL Server Configuration Manager dostępne przez menu Start
Start -> Programy->Microsoft SQL Server 20xx->Configuration Tools->SQL Server Configuration Manager
Po lewej wybieramy SQL Server Services by po prawej zobaczyć listę usług z ich stanem (State) jeśli któryś wiersz ma napisane w kolumnie State Stopped/Zatrzymany klikamy nań prawym przyciskiem i wybieramy Start/Uruchom (w poszukiwaniach wiesza pomijamy usługę nazwaną SQL Server Agent). "